עמונה נפלה שנית: באלימות קשה, פונה בית הכנסת בעמונה

כצפוי, פינוי בית הכנסת בעמונה לווה באלימות כאשר שתי הצדדים טוענים לאלימות מצד האחר • פוליטיקאים מימין גינו את האלימות כלפי כוחות הביטחון • בפינוי בית הכנסת, סיימו למעשה כוחות הביטחון את פינוי תושבי עמונה • הוויכוח: מי התיז גז מדמיע בתוך בית הכנסת?

פינוי עמונה הסתיים באקט צורם של אלימות פיזית, מראות שלא נראו ביום הראשון של הפינוי, כאשר כמה עשרות צעירים התבצרו בתוך בית הכנסת, סירבו לצאת מהמקום, ונהגו באלימות כלפי השוטרים, שהגיבו אף הם בהפעלת כוח.

עוד לפני פינוי בית הכנסת, נעשו מאמצים רבים מצד ראשי המתיישבים, שניסו לשכנע את הצעירים לא לנקוט באלימות כלפי כוחות הביטחון, שהגיעו, בלב כבד, לעשות את המוטל עליהם מכוח פסיקת בג"ץ ולפנות יהודים מבתיהם. הצעירים סירבו לפינוי שקט, והמשטרה החליטה לפרוץ לתוך בית הכנסת.

השוטרים הגיעו עם פטיש 5 ק"ג כדי לפרוץ את הדלת והסתייעו בכבאים שמצוידים בכלי ריתוך כדי לפרוץ את לוחות הברזל שהוצבו כדי למנוע את הכניסה פנימה. עם פריצת הדלתות, פתחו הפעילים מטפי כיבוי בניסיון להקשות על השוטרים לפעול. רק לאחר כשעתיים של מאבק אלים, שכלל זריקת חפצים על השוטרים, הצליחו במשטרה להיכנס לתוך עומק שטח בית הכנסת.

מאז לא לקח זמן רב עד לפינוי אחרון המתבצרים במקום. בכך, בפינוי בית הכנסת, סיימו במשטרה את מבצע הפינוי של המאחז שהחל לפני יותר מ-24 שעות. לפחות 17 שוטרים נפגעו בעימות עם המתבצרים בבית הכנסת, וחלקם דיממו כתוצאה מאבנים, מטפי כיבוי, קרשים וצבע שהושלכו לעברם.

לחצו כאן לסיקור נרחב מפינוי עמונה באתר JDN: הדיווחים, הסרטונים, התמונות והמאבקים עד לפינוי הסופי

השוטרים השתמשו בזרנוק מים כדי להדוף את עשרות הנערים המתבצרים בבית הכנסת. קודם לכן היתמר עשן במקום. בכל חדר בבית הכנסת הניחו הנערים חסימה בדמות כיסאות ושולחנות אחד על השני. במקביל, השוטרים פינו תשמישי קדושה מבית הכנסת. סך הכל, מאז תחילת הפינוי אתמול נפצעו 41 שוטרים – חלקם מהיפותרמיה בעקבות הקור העז ששרר אתמול במקום.

לאחר פינוי בית הכנסת, התגלתה כתובת נאצה על הקיר בצורת צלב קרס, ותחתיו נכתב "משטרת ישמעאל". כמו כן, נכתב "מוות לציונים" ו"ציונאצים". יצוין כי פוליטיקאים רבים מימין גינו את אלימות הצעירים ואת כתובות הגנאי שריססו בתוך בית הכנסת, תוך חילול קדושת המקום.

הפוליטיקאים מימין מגנים את האלימות נגד השוטרים:

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בקריאה אחרונה למתבצרים האחרונים ביישוב: "אני קורא לכולם להתפנות ללא אלימות והתנגשות, לכבד את החיילים והשוטרים שכואב להם לא פחות מלנו, וגם להם קשה". לדבריו, "עשינו כל מאמץ שלא נגיע לרגע הזה אבל בסופו של דבר קיימנו את דרישת החוק, כי אנחנו מדינת חוק. אני ואני בטוח שכולכם שותפים לכאב הגדול של משפחות שנאלצו לעזוב את בתיהן, שבעצם נאלצו לנטוש את מפעל חייהן", אמר נתניהו. ראש הממשלה הוסיף והתחייב לבנות למפונים יישוב חדש. "כולנו מבינים מה גודל הכאב. לכן, אנחנו בונים יישוב חדש על אדמות מדינה. כבר אתמול הקמתי צוות שיאתר את מיקומו ויחל בהכשרתו".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) גינה את המתבצרים בבית הכנסת ואמר כי "הם חוליגנים הראויים לכל גנאי, הם מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת, בית כנסת ורבנים. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם". באשר לטענות על אלימות שוטרים כנגד המתבצרים, אמר ארדן כי "כל כוחות המשטרה בקו הקדמי נשאו מצלמות גוף בתוספת תיעוד מבצעי ולכן כל טענה תוכל להיבדק ואני מציע לכולם להרגיע את המצב ולא לצאת בהאשמות שווא".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא למתבצרים לעצור את האלימות וקבע כי "פגיעה בשוטרים היא קו אדום. נשארנו רחוקים מאוד ממנו במהלך כל הפינוי הכואב הזה. חבל שמיעוט קטן בסוף עושה את זה ופוגע במאבק הצודק וההכרחי הזה".

"הרס היישוב עמונה הוא ללא ספק חילול השם וחייב מחאה וזעקה", אמר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), והוסיף כי "יחד עם זאת הרמת יד על חייל או שוטר וההתנהלות של חלק מהאנשים בבית הכנסת באלימות כלפי אחינו השוטרים וביחס לקדושת בית הכנסת היא חילול השם. אני מצר מאד על כך שהגענו גם לפינה זו והיא ראוייה לטיפול". ח"כ יוגב המשיך ואמר כי "מי שכותב על קירות מוות לציונים ומצייר צלב קרס בבית כנסת מוציא את עצמו מכלל ישראל. זו חרפה שצריך לחקור אותה ולמצות עם הפושע את הדין".

מי התיז גז מדמיע בתוך בית הכנסת?

במהלך העימות בבית הכנסת, פירסמו פעילי ימין סרטון המתעד את הצעירים הנמצאים בתוך בית הכנסת משתעלים ונחנקים, לטענתם, כתוצאה מגז מדמיע שהתיזו השוטרים בתוך בית הכנסת. צפו בתיעוד:

מנגד, במשטרה טוענים כי את הגז מדמיע ריססו דווקא המתפרעים וכי מספר שוטרים נפגעו כתוצאה משאיפת הגז. במשטרה טוענים בתוקף כי לשוטרים לא ביצעו שימוש באמצעים אלו. לראיה פירסמה המשטרה סרטון של תרסיס הגז שמצאו לאחר פינוי בית הכנסת. צפו:

לחצו כאן לסיקור נרחב מפינוי עמונה באתר JDN: הדיווחים, הסרטונים, התמונות והמאבקים עד לפינוי הסופי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שאתר JDN משתף פעולה עם הציונים. ציטוט מהכתבה:
"מנגד, במשטרה טוענים כי את הגז מדמיע ריססו דווקא המתפרעים וכי מספר שוטרים נפגעו כתוצאה משאיפת הגז".
המתפרעים הם לא הנערים שניסו לשמור על בית הכנסת שיישאר על תילו אלא "כוחות הביטחון" שלא יעזור שום דבר, גם אם הם רק "מילאו פקודות" – הם המתפרעים האמיתיים, כי מי שבא להרוס בית כנסת ולגרש ילדים מביתם – גם אם הוא בא "בשם החוק" – הוא פושע שראוי לעמוד לדין!

לידיעתך רבי נחמן, הכותרת שלך הוא מעט מגוחך, כי מי שמזוהה יותר מהשוטרים עם ה'ציונים' הם הצעירים – נערי הגבעות, מה שהם עושים זו ציונות במיטבה…

גם איכמן אמר שהוא מילא רק פקודות……

נחמן! שים לב מה כתבת:
"הוא פושע שראוי לעמוד לדין".
לאיזה דין?

המתפרעים לא ניסו 'לשמור על בית הכנסת' כי הם ידעו שלא יוכלו, זה רק הפגנה של אנשים שלא קשורים לעמונה, שמחללים בית כנסת למטרתם, כואב.
[אני נגד הפינוי אבל המראה הנורא של בית הכנסת לאחר הפינוי שינה אצלי את ההסתכלות על אותם מתפרעים.

חבר'ה תקשיבו ותקשיבו טוב.
אוי לנו מיום הדין ואוי לנו מיום התוכחה
באלו פנים נעמוד לפני יושב שמים שהטוב והרע ממנו יצאו
שאני משווים בהנף מבט בין חילנו טובי בינינו לצורר היהודים נחש הצפע הסידיאסט ורב המרצחים אדלוף איכמן שם רשעים ירקב!!
אנו יהודים עושים המוטל עלינו ליישב את ארצינו אבל מעל זה כן ידידי מעל זה אנו שומרי תורה ומצוות ומקדשים שם שמים ומקבלים רצון שמים באהבה ובכניעה.
חבל שחלקינו בטוח מתוך כוונות טובות נפלו בקרב זה.
בזמן הזה נתחזק באהבת חינם ונזכה לגאולה השלמה ולארץ ישראל השלמה במהרה בימינו אמן!!!!

הכל באשמת הבג"ץ הטמא והכופר!

ימש של כל שונאי ישראל
נקרע הלב לראות את התמונות וכו מי היה מאמין שזה יקרה לנו עוד פעם
צריך לעשות סוף לשלטון הדיקטטורי של בגץ הגיע הזמן שהכנסת תחוקק
ובגץ תשפוט לפיה
אוי כואב איך יהודי יכול לעשות דבר כזה
לעקור יהודי אחר ממולדתו אייייייך???????????????????
מזל שאני לא במגב או משהו דומה
אם הייתי שם הייתי מסרב פקודה הפצעים פתוחים וגדולים מאוד מי ינחמנו?????

איזה בדיחה "אחת שיודעת" טובי בנינו של מי של הדרוזים? טובי בניניו מעמידים כשלומדים את התורה את כל היקום ומה שבו ומפרים פקודה של אותם ציונים ומשתפיה'ם!!

מה שבטוח הערבים והשמאלנים חוגגים על חשבוננו , כשיש מלחמת אחים! נפלנו לידיים שלהם כפרי בשל ללא הכרה, עצוב עצוב

לציוני
הציונים גנבו את המילה ציון והשתמשו בה לצרכיהם הנלוזים, לפיכך יוסי שריד וזהבה גלאון הם ציונים, ואני אינני ציוני.
האם אני פחות אוהב את ציון מאשר הם? ברור שלא, אני הרבה יותר ציוני מהם, גם דוד המלך ציוני, וגם ה' יתברך ציוני, "יבושו ויסוגו אחור כל שונאי ציון"
אבל היום המושג ציוני לא מתייחס לאוהבי ציון אלא לאוהבי המדינה האנטי יהודית ששולטת כאן, ולכן אין דבר משותף ביני לבין המכנים את עצמם "ציונים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו