בג"ץ הורה להרוס 17 בתים בישוב תפוח; בימין דווקא מרוצים

בבוקר שאחרי אישור חוק ההסדרה קיבלו שופטי בג"ץ את עתירתם של תושבי כפר פלסטיני, אך שרת המשפטים מסבירה מדוע מדובר בניצחון להתיישבות • צונאמי מדיני? בעולם מוחים על אישור חוק ההסדרה, האיחוד האירופי ביטל כנס עם ישראל

שבוע לאחר פינוי עמונה ויום לאחר אישור חוק ההסדרה – סג"ץ שוב פוסק להרוס בתים ביו"ש: מדובר על 17 מבנים בתפוח מערב אותם דורשים השופטים להרוס על יוני 2018. ההחלטה ניתנה בעתירה שהגישה תנועת 'יש דין' בשם תושבי הכפר הפלסטיני יאסוף הטוענים לבעלות על הקרקע.

מדובר במבנים יבילים (קראוונים) שבעקבות ההחלטה יהיה צורך להזיז ממקומם ולהעביר למקום אחר בתוך השכונה.

יצוין כי העותרים ביקשו להרוס את השכונה כולה, אולם בעקבות שיתוף פעולה בין לשכת שרת המשפטים ללשכת שר הביטחון הצהירה המדינה כי בכוונתה להכשיר את השכונה כחלק מהישוב תפוח. בשל כך הסכימו השופטים למתן דחיה של יותר משנה בביצוע ההחלטה, כשבינתיים צפויים המבנים לעבור לחלקה סמוכה.

מהסיבה הזו הגיבה שרת המשפטים בסיפוק להחלטה: "פסק הדין בעתירה על היישוב תפוח מערב הוא הצלחה חשובה להתיישבות בארץ ישראל. בית המשפט קבע היום כי לעותרים כנגד המבנים ביישוב שטענו לזכויות קנייניות אין זכויות שכאלו".

לדבריה, "הישוב תפוח מערב הוסדר, העתירה נגדו נמחקה ותפוח מערב יוכל מעתה לפרוח ולצמוח. 17 קראוונים שיושבים מחוץ לאדמות מדינה יועתקו. ההישג הזה הושג בעבודה יסודית והדוקה עם משרד הבטחון ומחלקת הבגצים במשרד המשפטים".

בתוך כך, בחלק מבירות העולם מגיבים בזעם לאישור חוק ההסדרה. האיחוד האירופי אף הודיע על ביטול פסגה מדינית בהשתתפות ישראל שתוכננה לחודש הבא.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם יעשה הפתעות לא נעימות לאירופאים מהאיסלמיסטים…אירופאים שונאי ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו