משפט אזריה מגיע לסיומו? היום ינתן גזר הדין – ההגנה מבטיחה לערער

בסביבות השעה 12 בצהריים, צפוי הרכב השופטים בביהמ"ש הצבאי בקריה להקריא את גזר דינו של אלאור אזריה, כאשר פרקליטיו כבר הודיעו כי לא משנה מה תהיה ההחלטה וכמה שנות מאסר יגזרו השופטים, בכוונתם לערער על עצם ההרשעה

לאחר אחד עשר חודשים של משפט מתמשך ומתוקשר, הרכב השופטים שהרשיע את אלאור אזריה לפני כחודש וחצי בהריגה, יקריא היום בשעה 12 בצהריים בביהמ"ש הצבאי בקריה את גזר דינו.

אזריה כזכור הורשע בהריגת מחבל שדקר ופצע שני חיילים, לאחר שכבר נוטרל על ידי חבריו ושכב על הקרקע כשכבר לא היווה סכנה לסביבתו.

במשפחת אזריה לא תולים תקוות רבות בשופטים ואין מצפים 'להתחשבות' בגזר הדין ומביטים קדימה לעבר השלב הבא, הגשת ערעור לערכאה גבוהה יותר.

לפי הדיווח, הרי ש- 70% מהערעור כבר הועלה על הכתב והוכן על ידי עורך הדין יורם שפטל שצפוי לייצג את אזריה בהתנדבות, בשלב הגשת הערעור.

כזכור, בשלב הטיעונים לעונש ביקש צוות ההגנה מביהמ"ש לגזור על אזריה עונש מאסר של בין 0 ל- שנתיים, בעוד בתביעה דרשו להטיל עונש של בין שלוש ל- חמש שנים, גם התובע נדב וייסמן פנה להרכב השופטים וביקש להתחשב בגזר הדין, תוך שהוא מציין, כי "אנו מבקשים להטיל עונש המצוי ברף התחתון, וזאת לאור הצטיינותו והתנהגותו הטובה".

לפי הדיווח, עם הקראת גזר הדין יפנו סנגוריו של אזריה להרכב השופטים ויבקשו עיכוב ביצוע של גזר הדין עד לאחר החלטת השופטים בערעור שיוגש, יצוין, כי לרוב נוטה ביהמ"ש להיענות לבקשות מעין אלו ולא נראה כי דווקא כעת תובע התנגדות למחווה זו מצד ביהמ"ש.

כמו כן יבקשו בצוות ההגנה מביהמ"ש, כי עד להחלטה בערעור שיוגש, יוותר אזריה במעצר הפתוח בבסיס הצבאי בו הוא שוהה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו