מתקפת טרור משולבת בדרום – חילופי אש כבדים נמשכים

ליד מעבר נטפים בגבול מצרים: ירי לעבר אוטובוס נוסעים, הופעל מטען צד נגד חיילי צה"ל וטיל נגד טנקים פגע במכונית פרטית - עשרות פצועים, כ-5 הרוגים - חוליית מחבלים אחת חוסלה, עדיין יש חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים

לפני שעה קלה חוליית מחבלים פתחה באש לעבר אוטובוס אגד קו 392 שעשה את דרכו מאילת לכיוון מצפה רימון. שבעה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לבית החולים יוסף טל באילת בהכרה מלאה. תושייתו של הנהג שהמשיך בנסיעה מנעה אסון כבד יותר.

דקות לאחר מכן, חוליה נוספת של מחבלים הפעילה מטען-צד נגד כוחות צה"ל. חיילי צה"ל החזירו אש לעבר המחבלים. על פי הדיווחים, ישנם נפגעים גם בקרב כוחות צה"ל.

במקביל, חולייה אחרת שיגרה טיל נגד טנקים לעבר מכונית פרטית בכביש 12. חמישה בני

אדם נפצעו באורח אנוש. כוחות הצלה מתקשים להעניק להם טיפול בעקבות קרב יריות שמתנהל עדיין בין כוחות מיוחדים למחבלים.

חולייה אחת נוטרלה, אחרת בשיאו של קרב יריות.

תגובת דובר צה"ל: "האזור סגור. אני קורא לא להגיע עם כלי רכב לאזור. כמו כן, בשלב הזה האירוע לא יסתיים, התמונה עדיין לא ברורה. יש לנו נפגעים גם מקרב כוחותינו וגם אזרחים. אני לא יכול לדווח על הרוגים. האירוע משולב ומורכב והוא מגיע מהכיוון המצרי. לצערי אנו יודעים על חלל וואקום שנוצר בסיני ומאפשר לחוליות טרוריסטים להתמקם במקום ולפעול משם. מדובר בפיגוע מתוכנן ומורכב עם כמה זירות".

פרשנים לענייני ערבים אומרים כי, "ההתמודדות צריכה להיות לעבר חבירה של אלמנטים מעזה שעוברים חופשי דרך המנהרות לשני הצדדים. אם חוליות קנאים חמושים מן האיסלאם – זו צמיחה של החודשים האחרונים, חלקם ברחו מבתי הכלא בחודשים האחרונים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו