כחלון: "אנחנו לפני הורדת מסים"

שר האוצר התייחס הערב לאפשרות שיוריד מסים: "אני צריך לראות עוד חודש את הנתונים האמתיים. הכסף יחזור לציבור, בדוגמת נכים, קשישים, יוקר המחיה. אנחנו לפני הורדת מסים אם תהיה, אבל לפני זה צריך להחזיר כסף לשכבות החלשות".

בריאיון שהעניק הערב שר האוצר משה כחלון באולפן "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, הוא התייחס למשבר הדיור והבטיח להוריד מיסים.

"אני צריך לראות עוד חודש את הנתונים האמיתיים. הכסף יחזור לציבור, בדוגמת נכים, קשישים, יוקר המחייה. אנחנו לפני הורדת מסים אם תהיה, אבל לפני זה צריך להחזיר כסף לשכבות החלשות".

כחלון הוסיף: "עשינו דברים קשים שלא עשו בעבר, כולל מיסוי. לא היתה ברירה. שרים חששו. אני לא המצאתי את המיסוי, הם פשוט פחדו לעשות את זה. שרי האוצר הקודמים השאירו לי את העבודה. אני יודע שאני משלם מחיר פוליטי, למשל בסקרי דעת הקהל. אני מוכן לקחת את הסיכון בשביל הזוגות הצעירים".

בנוגע לחוק מס ריבוי דירות שנמצא כעת בבג"ץ ועשוי להיפסל אמר שר האוצר: "היה איזה תרגיל יפה של האופוזיציה שעזבו, ניתן לבית המשפט להחליט".
וביחס לטענה כי מדובר בחוק לא שוויוני מאחר והוא מפלה בין בעלי דירות יקרות במרכז לדירות זולות בפריפריה אמר כחלון: "מס ריבוי נכסים זה מס על הרבה דירות, גם אם יש לך דירה אחת יקרה לא נרצה להוציא אותך מהבית. אם יש לך עוד אחת, בסדר. היום מעלים לאנשים שכר דירה, מה הסיבה? החוק עוד לא נכנס, בית המשפט עוד לא אישר אותו".

להערכת כחלון, לבג"ץ ייקח חודש-חודשיים להכריע בעניין החוק. עוד הוסיף כחלון על משבר הדיור כי "את הנזק גרמו ממשלות קודמות במשך 12 שנה. לא תיכננו, לא נלחמו בחזקים פחדו מהם. השרים הקודמים. מי שהיה אמור לעשות את זה. אני לא צריך להגיד שמות, עם ישראל יודע מי היה שם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו