ממחר: שביתה כללית של קווי 'אגד' בכל הארץ

אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, מחר (ג') החל מהשעה 05:00 בבוקר תחל שביתה גורפת של כל קווי אגד בארץ • יו"ר ההסתדרות: "לכולם ברור מה מונח על כף המאזניים. אני מקווה ששרי התחבורה והאוצר יעשו הכול על מנת למצוא פתרון"

"קואופרטיב אגד, שפועל ברמה הלאומית כבר למעלה מ-84 שנים, עומד על סף קריסה בגלל שהדרג הפקידותי מתמהמה להביא את הסוגיה לפתרון", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בעת שמתח ביקורת חריפה על התנהלות משרדי התחבורה והאוצר אשר הובילה למשבר אגד. "אלפי נהגים שסובלים מפגיעה חמורה בתנאי שכרם, נושאים במחיר המחדל וממחר פקידי המדינה לוקחים כבני ערובה גם מיליון וחצי נוסעים".

נזכיר כי הרקע להחלטה לצאת להשבתה גורפת של אגד, נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי האוצר והתחבורה במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש – דבר המונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה, ומביא לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים לדור א' והן לדור ב'. יצוין, כי ניסנקורן התריע על מועד השביתה כבר לפני כחודש ימים, וזאת על מנת שמקבלי ההחלטות והנהלת אגד יוכלו להיערך למו"מ מואץ ולגבש הבנות בטרם הפגיעה בציבור הנוסעים.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ציין היום כי: מאז 2015, מועד פקיעתו של הסכם הסובסידיה הקודם, משרדי התחבורה והאוצר מורחים את התהליך ומונעים את ההתקדמות לגיבוש ההסכם. נוצר מצב אבסורדי שמי שנאלץ לשלם בסוף את המחיר על ניסיונות הפקידים לכופף את ידי אגד, הם אלפי עובדים ובני משפחותיהם".

יודגש כי גם בשעות אלו מתקיימים בין הצדדים מגעים אינטנסיביים, בהשתתפות יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בניסיון להשיג הסכמות הדדיות שייתרו את הצורך בשביתה הגדולה. ניסנקורן אמר: "לכולם ברור מה מונח על כף המאזניים. לא מדובר רק בגורלם של אלפי נהגים, אלא באינטרס ציבורי רחב שאסור להפקיר אותו. אני מקווה ששרי התחבורה והאוצר ישנסו מותניים ויעשו הכול על מנת למצוא פתרון ולהימנע ממשבר חסר תקדים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך להפריט את החברה הזאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו