חמאס: "ישראל שינתה את כללי המשחק – אנחנו במלחמה"

יושב ראש הלשכה המדינית היוצא של חמאס חאלד משעל נשא נאום מיוחד בעזה בעקבות חיסולו של מאזן פוקהא, המיוחס לישראל. "האויב אמר לנו בפשע הזה כי הוא סוגר חשבון לאחר השחרור בעסקת שליט", אמר, "זהו שינוי הכללים ואנחנו נענה לאתגר"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נאם הערב (שני) בפני תומכי החמאס בעקבות חיסול אחד מראשי הארגון מאזן פוקהא בסוף השבוע האחרון.

הוא האשים את ישראל בחיסול והצהיר, "ישראל החליטה לשנות את כללי המשחק? אנחנו מקבלים את האתגר".

"האויב אמר לנו בפשע הזה – לימדתי אתכם לקח וסגרתי את החשבון עם אחד המשוחררים מעסקת שליט", אמר משעל בנאומו,

"זה אתגר גדול ואנחנו מקבלים אותו. אם האויב (ישראל) משנה את כללי המשחק, אנחנו מוכנים לכך".

״להנהגת חמאס יש אחריות", הוסיף, "היא יודעת מה היא עושה, ויודעת להמשיך את הדרך של התנועה. היא עושה את כל סוגי הפעילות, אבל מתעקשת על המאבק. האחריות היא עלינו ואני אומר לכל האסירים כי אנחנו נמשיך במאבק״.

יותר משתי יממות אחרי חיסולו של פוקהא ברצועת עזה ולחמאס אין קצה חוט שיוביל למידע ממשי על זהות המתנקשים שביצעו אותו או על מי שסייעו להם, אם ישנם כאלה. איש ברצועת עזה לא יודע לומר כמה אנשים ביצעו את החיסול, כיצד הם הגיעו וכיצד נמלטו. אף אחד לא היה עד לחיסול ולא שמע את ארבע היריות שפגעו בראשו של פוקהא.

במקביל, התובע הכללי ברצועת עזה הוציא הוראה שאוסרת על פרסום כל פרט מחקירת חיסולו של פוקהא ופרסום של כל פרט הקשור בחקירה.

רמז למבוכה הגדולה ששוררת בקרב החמאס ברצועה בעקבות החיסול ניתן אתמול בבוקר, כאשר חמאס הטיל למעשה מצור על כל היציאות מרצועת עזה כאשר בצעד חריג מאוד הודיע על סגירת המעברים. האיסור לצאת ולהיכנס לרצועה כולל גם פלסטינים וגם גורמים ערביים או בינלאומיים.

חמאס אף אסר על דייגים עזתים לצאת אל הים מחשש שמי שקשור בצורה ישירה או עקיפה לחיסול ינצל את הפתח הימי כדי לברוח דרך הים לישראל או למצרים. מנגנוני הביטחון של חמאס נפרשו באופן מוגבר לאורך הגבול עם ישראל ומצרים, כדי למנוע הימלטות אפשרית של גורמים שייתכן שקשורים לחיסול.

גורמים בעזה העריכו כי המתנקש או המתנקשים הגיעו ונמלטו דרך הים. פוקהא, שחוסל ליד ביתו, התגורר בשכונת תל אל-הווא בעזה שסמוכה לים – עובדה המחזקת לדעתם של אותם גורמים את ההערכה הזאת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חאלד משעל נמצא בעזה????

מצונזר…
שכחתם על מה דיבר איוב קרא לפני כמה שבועות,
רובוטים מרחוק יחסלו את המחבלים בעזה, בלי שנצטרך לסכן את חיילנו.

זה לא ישראל !!! אני בטוח שזה אחד הפלגים בעזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו