הירדנים משבחים את המחבלים: "משקים את האדמה הטהורה"

בפרלמנט הירדני החליטו להלל את המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בהר הבית. "נרים את ראשינו דרך ההקרבה של הצעירים הפלסטינים". הערב: עימותים באזור הר הבית. המשטרה עצרה חשוד ופיזרה מתפרעים

פחות מיממה לאחר שעבדאללה מלך ירדן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגינה את הפיגוע בהר הבית, נשמעים הערב (א') קולות אחרים לגמרי בפרלמנט הירדני.

"רחמי אללה על השהידים שלנו שהשקו ומשקים את האדמה הטהורה", אמר יו"ר הפרלמנט, עאטף א-טראוונה.

"נרים את ראשינו דרך ההקרבה של הצעירים הפלסטינים שעדיין נלחמים בשם האומה", הוסיף יו"ר הפרלמנט.

חברי פרלמנט שאימצו את הודעתו של היו"ר וביקשו להתפלל על שלושת המחבלים. "שאללה ירחם על הצעירים שלנו, בני משפחת ג'בארין, שלבני משפחותיהם מגיע לקבל תהילה וכבוד", הכריז א-טראוונה.

בהמשך אמר כי "הפגיעה של הכיבוש הישראלי במקומות הקדושים ביותר בירושלים ובאל-אקצא מהווה את הסיבה להמשך ההתנגדות, שלא נכנעת מול עושק או עריצות. ההתמדה הישראלית וחומרת הפשעים שהיא מבצעת הם הסיבה להצתת אש הנקמה בלבבותיהם של הדורות שעדיין מקבלים בירושה את שנאת הכיבוש".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הערב בטקס הסיום של המכללה לביטחון לאומי כי "הפיגוע הזה הוא חציית קו אדום ומטרתו המיידית היא דרדור האזור למלחמת דמים".
ריבלין הוסיף כי "השתיקה והתגובות הרפות של חלק מהמנהיגות הפוליטית הערבית מקוממות. טרור חייב להיות מוקע ללא תנאי וללא התפתלויות. מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה. לצד זה אני רוצה לשבח את המנהיגות האחראית באזור כולו על צעדים ברורים ואחראיים ובכלל זה התגייסותם של מלך ירדן וראש הרשות הפלסטינית, שהבינו היטב את הסכנה ופעלו יחד איתנו להרגעת הרוחות".

הערב כוח משטרה פיזר שלוש צעירות יהודיות שהגיעו לאזור שער השבטים וכן ערבים שהתגודדו במקום.

במהלך הפיזור נעצר חשוד שתקף את השוטרים.

בנוסף לשער השבטים הגיעו בני משפחה ערבית שביקשו לקיים מסע הלוויה לבן משפחתם. עם הגעתם ניסו כמה צעירים שלא קשורים להלוויה לשבש את מסע הלוויה תוך קריאות וניסיון לעבור את השוטרים. השוטרים פיזרו אותם.

במהלך האירוע קראו הנוכחים "אללה אכבר" והמשטרה הגבילה את הכניסה לאזור עד לפיזור ההפגנות.

שני גברים ואישה נפצעו קל וטופלו במקום בידי צוות אמבולנס מקומי.

מהמשטרה נמסר כי מאות מוסלמים נכנסו משעות הצהריים להר הבית.

"המשטרה נערכה בשערי הר הבית החל משעות הצהריים במטרה לאפשר מעבר בטוח של מתפללים להר הבית. טרם פתיחת שערי הר הבית והכנסת המתפללים הגיעו נציגי מועצת הוואקף לשער השבטים, נכנסו שלא דרך מעברי הבידוק, שוחחו עם פיקוד המחוז, טענו שאינם רוצים להיכנס להר וחזרו על עקבותיהם".

עוד אמרו במשטרה כי "מפתיחת ההר נכנסו מאות מתפללים מוסלמים להר הבית. כניסתם נמשכת כל העת באופן רציף. המשטרה ערוכה במקום ובשערי הר הבית על מנת למנוע כל נסיון לייצר פרובוקציה מכוונת והפרות סדר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ולמה הדם של הדרוזים הנרצחים אינו משקה את האדמה הטהורה
הם הרי גם לא יאהוד

חוץ מהחגבים בעיניהם כאן בארץ אף אחד לא סופר את ירדן מי בכלל ידע שיש שם פרלמנט תעזבו אותם יש להם אותו סיבוך סוני שיעי סביב הגבול על סוריה והאמריקאים מנשימים אותם עוד כמה שנים המדינה הזאת כבר לא קיימת כמו סוריה ומצרים של היום

פתאום מדובר ב'שהידים שלנו' – של העם הירדני?!!!
אז האומה הפלסטינאית בכלל לא קיימת????

צריך שארה"ב תוביל חרם וסנקציות מול ירדן על התשבחות שלה על הפיגוע, ויתרה מזאת: להכריח אותה לגנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו