Yonatan Sindel/Flash90

ויכוח בין גופי הביטחון: האם להשאיר את המגנומטרים בהר הבית?

שלושה ימים לאחר הצבתם של השערים המגנטיים בכניסה להר הבית, נמשכים כל העת דיונים בין הדרג המדיני לביטחוני בנוגע לנחיצותם. השב"כ תומך בהסרתם, המשטרה מתנגדת • השר בנט: "משוכנע שרה"מ לא יתקפל בפני הלחץ הבינלאומי"

על רקע המתיחות הרבה השוררת בהר הבית ומחאת אנשי הווקף נגד אמצעי הבידוק הקפדניים שהוצבו במקום אחרי הפיגוע הקשה ביום שישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) התייעצויות ויקבל החלטה אם לבטל את הצבת גלאי מתכות בכניסות להר.

ראש הממשלה נתניהו, השוהה בהונגריה, קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות שרי הביטחון וביטחון הפנים, הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. שב"כ תמך בדיון עם ראש הממשלה בהורדת המגנומטרים בכניסות להר הבית אך במשטרה מתנגדים. עד כה לא התקבלו החלטות אופרטיביות בדיון שעסק בשאלת המגנומטרים, אך בהמשך היום תתקיים שיחה נוספת.

בשיחה הבהיר השר לבטחון פנים גלעד ארדן וגורמי המשטרה כי הם בדעה אחידה להותיר את המגנומטרים. בדיון הטלפוני אמרו נציגי המשטרה כי במידה והדרג המדיני יחליט להוריד את המגנומטרים, הם דורשים חלופה ופתרון ביטחוני לבידוק בהר. "מה שהיה עד כה, לא יהיה", אומרים במשטרה.

מלשכת ראש הממשלה הבהירו: "הייתה התייעצות ביטחונית טלפונית. גורמי הביטחון הציגו את המצב ואת עמדתם. להציג את הדברים כאילו רה״מ מקיים התייעצויות לביטול המגנומטרים זה עיוות של המציאות". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בשעות אחר הצהריים תתקיים הערכת מצב נוספת.

בדיונים הביטחוניים המתקיימים טלפונית בעת ביקורו של ראש הממשלה בהונגריה, עומדת המשטרה על דעתה כי יש להותיר את המגנומטרים בהר הבית וכי הסרתם תהיה חייבת להתלוות לפתרון ביטחוני אחר שיבטיח היעדר אמצעי לחימה בהר. גם השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר את הדברים לראש הממשלה בהתייעצות ותמך בהשאר המגנומטרים בכניסה להר.

הדיונים המתחדשים הן לא רק בעקבות לחץ מדינות ערב אלא גם בשל הכרזת המופתי כי ביום שישי הקרוב יש לסגור את המסגדים ולקיים תפילות המוניות בשערי הכניסה להר הבית. בקרב שירותי הביטחון עולה החשש כי ההנחייה תגרום למהומות קשות בהר הבית ויש להיענות לדרישות המופתי והווקף. המשטרה והמשרד לביטחון פנים כאמור, דוחים זאת.

השר וחבר הקבינט נפתלי בנט אמר היום במליאת הכנסת כי ״אני קורא בתקשורת הבינלאומית על לחצים עצומים שמופעלים על ראש הממשלה נתניהו לוותר על העמידה הביטחונית שלנו בהר הבית, לוותר על הצבת מגנומטרים בכניסה להר הבית, כפי שיש במכה ובכותל. מכאן, מכנסת ישראל, אני מחזק את ראש הממשלה נתניהו ומשוכנע שהוא יעמוד חזק, לא יוותר ולא יתקפל בפני הלחץ הבינלאומי שקורא להסיר את העמידה הביטחונית של מדינת ישראל על הר הבית", סיכם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לפטר את אנשי השב"כ שתומכים בהסרת המגנומטרים ולהעמיד אותם לדין על פגיעה בבטחון המדינה

יש לפטר את ראש הממשלה על שלא מינה את 'במבה עם קרם נוגט ב – 4 ש"ח' לשר לביטחון פנים.

המגנומטרים זה שלא יכנסו עם נשק לבפנים ולעשות שם פיגוע המוני כמו בכותל אבל בהר הבית מה איכפת לנו שיעשו שם פיגוע המוני הם בסיווי לא יעשו שם פיגוע

ואת שניהכם ליועצים

יש לפטר את הבמבה והדוריטוס על הנסיון לעשות פוטש וקנוניה

נדמה לי שצריך להפוך את ביסלי לעד מדינה

במבה ביסלי ודוריטוס אאוט.
פירות וירקות אורגניים אין.

גם בכניסה לכותל יש מגנומטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו