למה אין ספרי קודש בשבוע הספר בתל-אביב?

כך קובל העיתונאי הדתי אלישיב רייכנר במאמר מיוחד שהוא מפרסם היום.

העיתונאי המפורסם מפרסם מאמר מיוחד באתר "צו פיוס", בו הוא מלין על העובדה שיריד שבוע הספר התל-אביבי לא כלל ספרי קודש, מה שמעיד, לטענתו לפחות, כי הפלורליזם שמאפיין כביכול את תל אביב הוא כזב אחד גדול.

"למה בעצם זה צריך להיות כך?", שואל-מהרהר רייכנר. "למה דוכני שבוע הספר של תל אביב צריכים להיות שונים מדוכני שבוע הספר של ירושלים? למה שבדוכני שבוע הספר בתל אביב לא יהיה גם מגוון של ספרים תורניים?".

הוא ממשיך ומצליף: "תגידו שמדובר בעניין של ביקוש והיצע, אבל זה רק מחדד את השאלה. איך הגענו למצב שבו בתל אביב אין ביקוש לדוכנים של הוצאות שמתמקדות בתחום היהדות? וחוץ מזה, לשבוע הספר, אמורים להיות כללים משלו. בשבוע הזה לא הכל זה כסף. יש גם מרכיב תרבותי וכל מי שביקר באירועים השונים ברחבי הארץ יכול להעיד על כך.

בכיכר רבין נפרסים מידי שנה עשרות דוכנים של הוצאות גדולות וקטנות, מוכרות יותר, מוכרות פחות, וגם כאלו שאינן מוכרות בכלל. השבוע הזה הוא גם הזדמנות נדירה להוצאות ספרים נידחות להציג את מרכולתן בכיכר העיר, אז איך יכול להיות שבכל הכיכר התל אביבית הגדולה לא הייתה ייצוגיות מספקת להוצאות של ספרי יהדות?", תוהה העיתונאי הנודע לבלי-השיב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו