הניה. צילום: פלאש 90

חמאס מתסיס את השטח: "גיוס כללי של העם הפלסטיני להגנה על ירושלים"

המתיחות בהר הבית על הצבת המגנומטרים תגיע לשיא מחר בתפילות יום השישי. חמאס הפיץ סרטון ברשתות החברתיות הקורא לצעדות לעבר מוקדי החיכוך עם צה"ל. הניה: "מחר תהיה נקודת מפנה חשובה בהגנה על מסגד אל-אקצה ואנו נצא המנצחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ה') דיון הערכת מצב בקריה לקראת האפשרות של הסלמה סביב הצבת גלאי המתכות בכניסות להר הבית.

ב-22:30 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני לדון במצב. אם לא יימצא פתרון של הרגע האחרון למשבר, עלולות מחר תפילות יום השישי להפוך למוקד עימותים נרחבים בירושלים וברחבי יהודה ושומרון.

חמאס מפיץ בשעות האחרונות סרטון הקורא לצעדות לעבר מוקדי החיכוך עם כוחות צה"ל בגדה ובגבול רצועת עזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, קרא לפלסטינים לצאת מחר לאחר תפילות יום השישי למחאות נרחבות שמטרתן לתמוך במסגד אל-אקצה.

בנאום שנשא הערב אמר: "מחר תהיה נקודת מפנה חשובה בהגנה על מסגד אל-אקצה ואנו נצא המנצחים. התוכניות הישראליות בנוגע לאל-אקצה לא יבוצעו. מדובר בקו אדום, אתם מציתים את האש. אנו קוראים ליום זעם וגיוס כללי של העם הפלסטיני וכל האומה הערבית במסגרת המערכה להגנה על ירושלים ואל-אקצה".

דובר חמאס פאוזי ברהום פרסם גם הוא הודעה מצולמת ובה טען כי מסגד אל-אקצה נתון תחת מתקפה חמורה מצד ישראל וציין כי מונעים מהמוסלמים להתפלל בו.

במזרח ירושלים מתכננים לסגור מסגדים לתפילה כדי להניע אנשים להגיע להר הבית. זאת לצד אירועי מחאה נוספים בערים השונות בגדה.

הנהגות חמאס בערים השונות בגדה כמו חברון וטול כרם פרסמו כרוזים הקוראים להשתתף במחאות לאחר התפילה המרכזית בצהריים.

במהלך כל היום הפיצו אנשי חמאס ברשתות החברתיות סרטונים ותמונות מהעימותים בכניסה להר הבית השבוע, וכן הופצו קריאות לצאת למחאות מחר – מצד חמאס ומצד פתח.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יימח שמו וזכרו בקרוב אמן!!!!!!!!!!!

לא מבינה. מה הבעיה להציב עמדות בידוק?
מישהו יכול להסביר?

פשוט הם טוענים שהר הבית שייך גם למוסלמים למקום תיפלה לכן הם לא מוכנים שיבואו ישראלים ויציבו עמדות בידוק הר הבית שלהם בדיוק כמו שלנו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו