צילום מסך מתוך יוטיוב

הותר לפרסום: נעצרו שני אחים מאום אל פאחם שהצטרפו לדאעש

ההשפעה של ארגון הטרור הקיצוני ממשיכה להתפשט אצל ערביי ישראל: השניים התכוונו להצטרף לכוחות המדינה האסלאמית בצפון סוריה, בעזרת תושב הישוב לשעבר שהצטרף לארגון הטרור לפני מספר שנים. בחיפוש בביתם של השניים נמצא רובה מאולתר

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו במהלך חודש יולי שני אחים תומכי המדינה האיסלאמית (דאעש) שהם אזרחים ישראלים, תושבי אום אל פאחם. במהלך חיפוש בביתם של השניים אותר על גג הבית רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב.

האחים העצורים הם: מחמוד עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 25; ונעים עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 20. ממצאי החקירה, לרבות מספר רב של תמונות אשר נתפסו ברשותם, חיזקו את החשדות כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית.

במסגרת החקירה התקבל מידע לפיו מחמוד התכוון לצאת מהארץ, על מנת להצטרף לארגון המדינה האסלאמית בסוריה. לצורך זה עמד מחמוד בקשר עם פעיל דאעש בסוריה (תושב אום אל פאחם לשעבר), שהצטרף ללחימה בשנת 2014, והיה אמור לסייע לו גם לצאת לסוריה. עוד העלתה החקירה כי נעים נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האסלאמית, אבו בכר אלבגדדי, ובכך ראה עצמו כפעיל בארגון המדינה האסלאמית.

היום (שישי) הגישה פרקליטות מחוז חיפה לביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום המייחס למחמוד עבירה של מגע עם סוכן חוץ, ולנעים עבירה של החזקת נשק.

מהשב"כ נמסר כי, "שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים תומכי ארגון המדינה האסלאמית, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום ביטחוני חמור. לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו