Yonatan Sindel/Flash90

הטרגדיה בפטירת היולדת החרדית: המתינו לרופא שלוש שעות עד למותה

מרת חנה רוזנברגר שנפטרה בבית החולים שישה ימים אחרי שילדה את בנה הרביעי, לא נבדקה על ידי רופא במשך שלוש שעות למרות תחנוני קרובת משפחה שליוותה אותה. כולם התעלמו, עד שהיא קרסה ומתה. בית־החולים: "המוות היה בלתי צפוי"

האם ניתן היה למנוע את מותה של היולדת החרדית? אתמול דיווחנו לכם על האשה החשובה מרת חנה רוזנברגר ע"ה שנפטרה שישה ימים לאחר שילדה את הילד הרביעי והיא בת 32 בפטירתה. המנוחה היא בתו של הרה"ח ר' אביש ציינוירט מבעלי 'גלאט עוף', ונשואה לאברך החשוב הרב ישכר דב רוזנברגר מחסידי סאטמר ונכד האדמו"ר מסטראפקוב זצ"ל. היום מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות' כי האישה לא נבדקה על ידי רופא במשך כמעט שלוש שעות – זאת למרות תחנוני קרובת משפחה ששהתה עמה בבית־החולים וטענה שוב ושוב כי היא צריכה להיבדק. על אף זאת טוענים בבית־החולים: המוות היה בלתי צפוי. הדיווח מעלה שאלה מטרידה: האם יכלו למנוע את המוות הטראגי? כפי שכבר דווח, אישה שהיתה בריאה, ילדה שישה ימים קודם לכן תינוק בריא בלידה רגילה, שעברה ללא כל סיבוכים בבית החולים שערי צדק. יומיים לאחר הילדה כמקובל היא שוחררה לביתה כשהיא והתינוק במצב טוב. שישה ימים לאחר הלידה, הגיעה היולדת לחדר המיון של בית החולים בתלונות על כאבי בטן. על פי פרטי המקרה שנחשפו הבוקר, היולדת נקלטה על ידי אחות, ורופא גינקולוג הוזמן למקום כדי לבדוק אותה, כמקובל במצבים כאלה, אולם התמהמה. בבדיקת דם שנערכה לה במיון התברר כי רמת ההמוגלובין בדמה ירדה מאוד מאז שילדה, כאמור, כשישה ימים קודם לכן. היא גם סבלה מכאבי תופת, וקרובת משפחתה ביקשה שוב ושוב כי תיבדק על ידי רופא. אולם למרות זאת לא הוזעק למקום רופא שיבדוק אותה. גם בדיקת אולטרסאונד בסיסית, שהייתה עשויה לזהות את מקור הבעיה, לא נערכה. בשעה שתיים וחצי לפנות בוקר היולדת קרסה. מאמצי ההחייאה נכשלו והיא נפטרה. רופא בכיר אמר אמש: "אישה שילדה לפני שישה ימים בהחלט נחשבת ליולדת, ובמצב כזה קודם כל יש לשלול סיבוכים שונים לאחר לידה שעלולים להתרחש. ללא קשר לעובדה שילדה, כאבי בטן קשים, מלווים בירידה בערכי ההמוגלובין, מחייבים אולטרסאונד ובדיקת רופא כדי לשלול מצב חירום רפואי". משערי צדק נמסר בתגובה: "המטופלת המנוחה הגיעה לחדר המיון שישה ימים לאחר לידה תקינה, ללא סיבוכים, עם תלונות על כאבי בטן. היא עברה מיון ראשוני על ידי אחות בתוך מספר דקות, הסימנים החיוניים היו תקינים, ובדיקה ראשונית על ידי רופא לא העידה על דחיפות או על צורך בניתוח. המנוחה שהתה במיון כשעתיים וחצי תוך טיפול נגד כאבים, קרסה באופן פתאומי ולמרות החייאה ממושכת נפטרה. "המוות היה בלתי צפוי לאור הדופק התקין בקבלתה, היעדר סימנים לדימום חיצוני והיעדר סימנים קליניים לדימום פנימי. לא היה כל סימן אחר שהעיד על מצב חירום, ולכן לא היה מקום לניתוח דחוף. מתוצאות הסי־טי שבוצע לאחר המוות לא ניתן היה לקבוע בוודאות את סיבת המוות. להערכתנו המנוחה נפטרה מדימום פנימי ממקור לא ידוע או מתסחיף ריאתי. עם צאת השבת בוצע תחקיר ראשוני, ודיווח הועבר למשרד הבריאות. מונתה ועדת בדיקה. אנו משתתפים בצער המשפחה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני יכול להאמין שאכן כך קרה. משך ההמתנה במיון שערי צדק הינו ארוך מאד. זה היה רק שאלה של זמן עד שדבר כזה קרה ולדעתי עוד יקרה.

באמת ההמתנה במיון שם היא זוועתית

חברה! לא לשכח העיקר שבאו לעורר אותנו כעת לפני חודש אלול לשוב בתשובה שלימה

זה מקרה מצמרר ומזעזע
וברור שהגיע הזמן לשים סוף למחלת ההתנשאות של הרופאים ונושאי כליהם.
אני לא מבין איך העבדים של שערי צדק יכולים להירדם בלילה אחרי כזה סיפור..
ומי מדבר כששומעים שזה דבר יום ביומו. ה' ירחם
איפה נעלמו כל השוסער'ס ויחצני הכסף???
האם נעלמתם דום?
מדובר על יהודיה עם ארבע ילדים בבית
איפה הלב שאין לכם.
חברה : תעוררו סערה!!

יחסית שערי צדק הוא בית חולים טוב, ואולי על זה נאמר טוב שברופאים לגהינום !

חברה חברה, תזכרו יש מנהיג לעולם!!!
לפני מעשה בידי אדם. אחרי מעשה בידי שמים!

בכל מקרה אף אחד לא צריך לחכות כל כך הרבה!
וחוץ מזה – האשה התלוננה על כאבים חזקים!! זה לא סיבה להכניס אותה מיד לבדיקה נוספת???

מענין שיש שינוי משמעותי בין גירסת המשפחה שטוענת שהיא לא נבדקה ע"י רופא לבין תגובת בית החולים שהם טוענים שהיא עברה בדיקה ע"י רופא.

יוסלה מנין לך מהי גירסת המשפחה מעיתון ידיעות המשוקץ או מיתד נאמן שציתת את העיתון הנ״ל. להוי ידוע לכוווולם שהמשפחה מכחישה מכל וכל את כל הידיעות והשמועות ולהיפך היא מאשרת שאכן נעשו בדיקות דם דופק ואפילו סי טי ראש ועוד. אלא מה פשוט נגזרה הגזירה ואין עצה ותבונה נגד ה'. ובעל הנחמות ינחמם

עצוב מאד,משתתפים בצערם של המשפחה וולואי שלאתדעו עוד שום צער וכאב

יש לי רק מילים חמות לומר על "שערי צדק" יחס אנושי, הוגן ומיוחד עברתי שם ניתוח לא מזמן . עברתי את אותו טיפול גם בביתח חולים אחר. והיחס בשערי צדק היה מופלא לאורך כל הדרך. גם במיון!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו