Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"ש הכריע: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אשת רוה"מ

רעיית ראש הממשלה תועמד לדין בכפוף לשימוע בשל חלקה בפרשת הארוחות. נתניהו מואשמת במרמה בנסיבות מחמירות ובהפרת אמונים בשווי של כ-360,000 שקלים • פרשת המלצרים, החשמלאי, הטיפול הסיעודי ופרשות ריהוט הגן ומחזור הבקבוקים - נסגרו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם היום (שישי) את החלטתו בתיק מעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה הודיע לשרה נתניהו כי הורא שוקל להעמידה לדין בשל חלקה ב"פרשת הזמנת הארוחות". בהודעה נמסר כי בפני נתניהו עומדת הזכות לשימוע, בטרם תתקבל הכרעה סופית בעניין זה. "ההחלטה התקבלה לאחר שהיועמ"ש בחן את חומר הראיות, ולאחר ששמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים", נמסר בהודעה.

הודעה דומה נמסרה גם לסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, בגין חלקו בפרשה. מההודעה עולה כי לפי החשד, מספטמבר 2010 ועד מרץ 2013 פעלה נתניהו עם סיידוף ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

כתב האישום מגולל את האירועים שהובילו לאשמה ב"פרשת הזמנת הארוחות". על פי הכתוב, החל מראשית חודש ספטמבר 2010 ועד לחודש מרס 2013, פעלה נתניהו יחד עם סיידוף ליצירת מצג שווא לפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל הועסקו מבשלות לאורך כל התקופה. זאת, על מנת לעקוף את הוראות הנוהל המאפשר להזמין ארוחות למעון הרשמי רק במצב שאין בו מבשלת. בדרך זו, טוען היועמ"ש, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359,000 שקלים. בשל כך נתניהו תועמד לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מרמה והפרת אמונים.

בשל אותה פרשה מיוחסות לסיידוף עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשווי כולל של 393,000 שקלים, מרמה והפרת אמונים וזיוף מסמכים. במסגרת החקירה עלה חשד לכך שב-15 מקרים לפחות, זויפו חשבוניות עבור השפים שהוזמנו למעון באופן שהעלות הכוללת של הארוחה חולקה למספר מנות כוזב וגבוה יותר ממספר המנות שסופקו בפועל. זאת, על מנת לעקוף את הוראות הנוהל בכל הנוגע לסכום המקסימלי שבו ניתן להזמין מזון מבושל לכל סועד באירוח פרטי במעון הרשמי. לפי כתב החשדות, סיידוף הנחה את השפים, את אבות הבית ואת מזכירותיה של נתניהו לזייף את החשבוניות עבור הארוחות. בחשדות אלה יואשם רק סיידוף ונגד נתניהו לא נמצאה תשתית ראייתית להאשימה.

פרשת המלצרים: על פי כתב האישום, במעון ראש הממשלה הועסקו במהלך סופי השבוע מלצרים באמצעות חברת "מיקוד", אשר שכרם אושר על ידי משרד ראש הממשלה על בסיס מצג שווא לפיו מדובר בעובדי ניקיון או עובדי תגבור. גם שעות העבודה שלהם עוות באופן המאפשר לשלם להם שכר שעתי גבוה יותר מהשכר המשולם בדרך כלל על ידי המדינה לעובדים כאלה. השכר הגבוה ששולם למלצרים הועבר בשל הבקשה של נתניהו להעסיק מלצרים אותם הכירה מעבודות קודמות. בשל פרשה זו סיידוף מואשם ויועמד לדין בכפוף לשימוע, אך לא הוכח במסגרת הראיות הדרושות לתיק פלילי, כי נתניהו ידעה על צורת ההעסקה הזו שהתבצעה שלא כדין ולכן, בפרשה זו, הוחלט לסגור את התיק נגדה.

פרשת החשמלאי: על פי פרשה זו, כפי שעולה מכתב האישום, עלה חשד לביצוע מעשי מרמה בהתקשרות עם חשמלי פרטי (אבי פחימה) בניגוד להחלטת הגורמים הרלוונטיים במשרד ראש הממשלה שאסרו להיקשר עמו. ההתקשרות נועדה לביצוע תיקונים דחופים במעון הפרטי של ראש הממשלה. בפרשה זו נמצאו ראיות למעשי מרמה של סיידוף, שנועדו להונות את הגורמים במשרד רה"מ, תוך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות. באשר לנתניהו – גם בתיק זה לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה כדי להוכיח, לפי הרף הפלילי, שהיא הייתה מודעת למעשי המרמה שנעשו בקשר להתקשרות עמו. התיק נגדה בפרשה זו, אם כן, נסגר.

פרשת הטיפול הסיעודי: על פי פרשה זו, עלה חשד כי שתי עובדות ניקיון במעון ראש הממשלה טיפלו, כל אחת במשך מספר ימים בשנת 2011, באביה של נתניהו, שמואל בן ארצי ז"ל, שהתגורר באותה עת במעון הרשמי ונזקק לטיפול סיעודי. עובדות אלה קיבלו שכר עבור כך כחלק מהשכר ששולם להן מקופת המדינה כעובדות ניקיון.

מחומר החקירה עלה כי חלק מהשכר ששולם לעובדת ניקיון שטיפלה באב הגיע מכיסה הפרטי של נתניהו וחלק על חשבון המדינה. כאשר הוחלפה העובדת באחרת, שכרה שולם לה על חשבון המדינה בלבד. בכתב האישום כתב היועץ כי לא נמצאה תשתית ראייתית כדי להוכיח שנתניהו הייתה מודעת לתשלום נוסף ששולם לעובדת מקופת המדינה, והוסיף כי יש להכיר בנסיבות המיוחדות של הפרשה. לדבריו, במעון הרשמי הייתה "מצוקה שנבעה מהיעדרותן של המטפלות הסיעודיות הפרטיות למשך מספר ימים" והוסיף כי "סכומי הכסף בהם מדובר הם נמוכים יחסית". על כן החליט היועץ לסגור את התיק הזה נגד נתניהו אך ציין שהחשדות נגדה בתיק הזה מחזקים את הראיות בתיק "הארוחות" שבו היא מואשמת.

פרשות ריהוט הגן ומחזור הבקבוקים: היועץ ציין שהוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לטענות בדבר רכישת נרות נשמה בכמויות גדולות מתקציב משרד ראש הממשלה, לאחר שהתברר כי גורמים במשרד ידעו על ההזמנה ואישרו אותה. בנוסף, הוחלט שלא לחקור את הטענות הקשורות למחזור הבקבוקים, שכן עלו גרסאות שונות באשר לכספים שנטלה נתניהו כפדיון. בבדיקה לא היה ברור אם הם שימשו להוצאות פרטיות או הועברו ל"קופה קטנה" ששימשו להוצאות שאינן פרטיות. עוד נכתב שנתניהו העבירה 4,000 שקלים למשרד ראש הממשלה כדי "להסיר ספק וחשד" נגדה בפרשה זו.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "הטענות כנגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות. שרה נתניהו היא אישה אמיצה וישרה ומעולם לא נפל פגם כלשהו במעשיה. לצד עבודתה כפסיכולוגית חינוכית מומחית המטפלת בילדים מדי שבוע, היא מקדישה זמן רב לסיוע לילדים חולי סרטן, לניצולי שואה ולחיילים בודדים. העלייה התלולה בהוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית הבעייתי מני נפתלי, עד מדינה עבריין ושקרן סדרתי. ההוצאה החודשית הממוצעת על ארוחות מוזמנות בתקופה שבה נפתלי כיהן כאב הבית היא פי 5 (!) לעומת הממוצע החודשי בארבע השנים שלאחר מכן, כשנפתלי לא עבד שם. זה אומר הכל".

עוד טענו במשפחת נתניהו כי "נפתלי טופל האשמות שווא על רעיית ראש הממשלה כדי למלט את עצמו מאחריות לעבירות שביצע. לא זו בלבד שרעיית ראש הממשלה לא עברה שום עבירה – אלא שעצם העיסוק במזון של ראש הממשלה נתניהו, שפועל סביב השעון למען המדינה וביטחונה, ובמזון של משפחתו הוא עיסוק פאתטי ואובססיבי. אף ראש ממשלה קודם לא זכה לחטטנות כזאת הגם שההוצאות של ראשי ממשלה אחרים על ארוחות היו זהות ולעתים אף גבוהות בהרבה. עד מתי תימשך ההתעסקות האובססיבית הזאת במשפחת נתניהו?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל תיק שלא הייתה בו תשתית ראייתית חזקה מאוד סגרו את התיק ועדיין הם טוענים שמנדלבליט שהם מינו אותו טפל עלילת דם ???
וגם הם קובלים על העיסוק במזון של ראש הממשלה ?
לא מגישים כאן כתב אישום נגד רעית ראש הממשלה ?
אם ראש הממשלה מעורב אפשר להגיש נגדו כתב אישום .ואם הוא לא מעורב אז מדובר בשחיתות ולא במזון של ראש ממשלה !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture