וועדת פלסנר ממומנת על ידי המפלגות הליכוד וקדימה

מפלגות השלטון מעבירות סכומים של קרוב למאה אלף שקל כל אחת למימון פעילות הוועדה

וועדה מממומנת – אם מישהו חשב שועדת פלסנר היושבת וחותרת לגייס את בחורי הישיבות, היא וועדה נייטראלית, נטול פוליטי, חשפה השבוע כתבת פוליטית של "גלובס", כי הוועדה ממומנת מכספי הליכוד וקדימה.

קרא עוד:
[postim]

על פי דיווחה של הכתבת לילך ויסמן עולה כי שתי המפלגות הנ"ל מעבירות מכספי המפלגות סכום של כ-80-90 אלף שקל – כל אחת למימון פעילות הוועדה. הסכום האמור נועד לתשלום הוצאות לצוות המקצועי של הוועדה, בין היתר, שכר למרכז הוועדה, אביעד פרידמן, שעומד על כ-11 אלף שקל, וגמול ישיבות לצוות המקצועי המונה חמישה חברים – פרופ' יפה זילברשץ מאוניברסיטת בר אילן, המשנה לנשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה פרופ' ידידיה שטרן, עו"ד יעקב ויינרוט, ראש אכ"א לשעבר, האלוף (מיל') יהודה שגב ונציג המילואימניקים יואב קיש.

כל אחד מחברי הצוות מקבל כ-500 שקל עבור השתתפות בישיבה, סכום שצפוי להסתכם בכ-5,000 שקל בסך הכל. בנוסף לכך, כספי המפלגות אף מממנים כיבוד, נסיעות למשתתפי הוועדה ועלויות הפקת הדפסות, עריכות גרפיות ועיצוב לוגו.

הפרסום בענין עורר סערה בקרב מפלגות האופוזיציה. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, הגדיר את ועדת פלסנר כ"וועדה שנולדה בחטא, בפעלול פוליטי שנרקח באישון ליל". בוז'י אמר כי "דיון מהסוג הזה, בנושא כל כך משמעותי, היה צריך להיות מטופל בוועדה שהממשלה ממנה או בוועדה שהכנסת ממנה. לעומת זאת, העדיפו חברי הקואליציה לנהל את הוועדה הזו כוועדה קואליציונית עם גוון פוליטי מובהק וברור, ללא שיתוף ושיח של גורמי האופוזיציה ותוך בזבוז משווע של כספי ציבור – כספי מימון מפלגות".

הרצוג הביע ספק "אם חברי המפלגות יודעים לאן הולך הכסף, ומה עושים עם דמי החבר שהם משלמים עבור חברות במפלגתם". אז מי שאל איפה הכסף?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו