בצל החקירה: גרמניה תמכור לישראל עוד שלוש צוללות דולפין

אחרי כינוס פורום מיוחד במשרד המשפטים, שקבע כי "השחיתות לא ירדה לשורש העסקה", החליטו בגרמניה לחתום על מזכר הבנות ולפיו הצוללות יגיעו ארצה ב-2027. שווי העסקה: שני מיליארד דולר • ההסכם כולל מימון גרמני של שלוש צוללות

ממשלת גרמניה תחתום היום (שני) על מזכר הבנות עם ישראל למכירת שלוש צוללות מדגם דולפין על ידי חברת המספנות הגרמני "טיסנקרופ". שווי העסקה עומד על 2 מיליארד דולר – כך נחשף לראשונה בחדשות כאן.

ממשלת גרמניה אישרה בסוף השבוע הקודם בחשאיות את מזכר ההבנות בין ישראל וגרמניה לרכישת שלוש צוללות נוספות, מספר 7, 8 ו-9 מסוג דולפין והודעה על כך נמסרה לישראל. המזכר עבר כמה שינויים בשבוע האחרון, בלחץ גורמים גרמנים בכירים, שינויים שיאפשרו לגרמניה להיחלץ בקלות יחסית מעסקה, זאת בהתאם להתפתחויות חקירת פרשת הצוללות.

על פי דיווחו של איתמר אייכנר בידיעות אחרונות, גורמים המעורים בפרטים אישרו כי ניתנה הסכמה של הגרמנים לעסקה. הם מסרו כי התקיים תהליך מסודר במעורבות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה ואנשיו ובשיתוף המל"ל ומשרד הביטחון. הסייג שהוכנס להסכם הוא כי לא יימצא דופי פלילי בהתנהלותם בעסקה של דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה שהייתה מעורבת בקבלת ההחלטות.

על פי המזכר, תרכוש ישראל שלוש צוללות נוספות בגרמניה, בנוסף לחמש שכבר הגיעו אליה והשישית שנמצאת בבנייה כל זאת במחיר של כ-2 מיליארד אירו, תוך שממשלת גרמניה תעביר כחצי מיליארד אירו למימון העסקה. מי שדחף למימוש העסקה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שטען כי בסיטואציה פוליטית אחרת ייתכן כי הקנצלרית אנגלה מרקל לא תוכל להעביר בממשלה שלה את החתימה והתמיכה.

עם פתיחת חקירת המשטרה בפרשה החלה ממשלת גרמניה לדחות שוב ושוב את החתימה על הסכם ההבנות. כמו כן, היועץ (הקודם) למדיניות חוץ של הקנצלרית, כריסטוף הוייזגן, הורה להכניס פסקה להסכם, בניגוד לרצונה של ישראל, המאפשרת לגרמניה ליסוג מההסכם אם תתגלה בו שחיתות. בחודש יולי האחרון פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי גרמניה הקפיאה את החתימה על העסקה.

מאז ביקשה גרמניה כמה פעמים מישראל, דרך המטה לביטחון לאומי, עידכונים באשר לחקירת המשטרה. בעקבות הבקשות הללו התכנס במשרד המשפטים פורום של העוסקים בחקירת הפרשה, פורום שעדכן כי למרות הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, הנציג הישראלי בתאגיד כלי השיט "טיסנקרופ" ולמרות גילויים של שחיתות קשה, הרי ש"השחיתות לא ירדה לשורש העסקה", כלומר לא השפיעה על תהליך קבלת ההחלטות בישראל או בגרמניה.

סטפן סיברט, דובר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אישר כי מעמד החתימה יתקיים היום, בתשובה לשאלת שליחת "כאן" באירופה במהלך מסיבת עיתונאים בברלין. לפי ההסכם, הצוללות יגיעו לישראל בעוד עשר שנים. סיברט הוסיף כי גרמניה אף תסייע ברכישה. "סיוע לחימוש ישראל באמצעות התעשייה הגרמנית העסיקה ב-20 השנה האחרונות הרבה מאד ממשלות גרמניות", אמר סיברט במסיבת העיתונאים. "ואחרי הרבה מאוד דיונים, הוחלט לאפשר מימון חלקי מצד גרמניה".

לדבריו, גרמניה ממשיכה להתייצב לצד ישראל על מנת להבטיח את קיומה. "גרמניה עומדת מאחורי המחויבות ההיסטורית שלה כלפי ישראל והיא עושה זאת כדי לאפשר את קיומה של מדינת ישראל. היום, 23 באוקטובר, הממשלה תחתום על מזכר הבנות שבו יחתמו על מימון של שלוש צוללות נוספות עבור ישראל. ההסכם הזה כולל מימון גרמני של שלוש צוללות חדשות שיגיעו ב-2027".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כלומר ממשלת ישראל מעבירה 100000 דולר לממשלה האיראנית!!
להלן ציצות מכתבה ישנה http://www.jdn.co.il/news/military/772035
"בתחקיר שפרסם העיתון ידיעות אחרונות עלה כי התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", המייצרת את הצוללות, וכן את ספינות הסער 6 לחיל הים, באמצעות חברת HDW, השייכת לחטיבה הימית של התאגיד. שייכת גם לחברה ממשלתית איראנית המחזיקה בקרוב ל-5% ממניותיה של טיסנקרופ."

כלומר ממשלת ישראל מעבירה 100.000.000 דולר לממשלה האיראנית!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו