דיווח: מאמץ ישראלי להעלאת ציון רבי נחמן מברסלב לישראל

בהוראת סגנית שר החוץ, פנו בחשאי דיפלומטים ישראלים לשלטונות אוקראינה בבקשה לאפשר לעלות את ציונו הקדוש מהעיר אומן לישראל. תגובה רשמית עדיין לא התקבלה אך גורמים בקייב מסרו כי יסרבו שכן הקבר הוא נכס היסטורי לאומי מבחינתם

רבבות חסידי ברסלב נוסעים מידי שנה להשתטח על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב, הקבור באומן שבאוקראינה. הבוקר, נחשף בגלי צה"ל כי ישראל מבקשת להעלות את הציון הקדוש אל ארץ ישראל.

על פי הדיווח, בהוראת סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, פנו דיפלומטים ישראלים בבקשה רשמית לממשלת אוקראינה להעלות את עצמותיו של רבי נחמן מברסלב לארץ. עצם הפנייה נעשתה בחשאי ונחשפה הבוקר לראשונה.

אחד מאנשי חסידות ברסלב שהיה שותף למהלך, הרב אריה ליפו, הסביר לגלי צה"ל, "זה לא הגיוני שחצי מעם ישראל עוזבים את ארץ ישראל בראש השנה. רבי נחמן הבטיח שמי שיבוא אצלו הוא יעשה לו טובה נצחית ויוציא אותו מכל שאול התחתית שהוא נמצא בו. כשזה יהיה בארץ ישראל אז כל עם ישראל יוכל לקבל תיקון".

תשובה רשמית לא התקבלה מקייב אך גורמים רשמיים באוקראינה הבהירו שהם רואים בקבר נכס היסטורי של אוקראינה ולכן לא יאפשרו את המהלך. יצויין, כי מלכתחילה היה ברור שהסיכוי לקבלת תשובה חיובית מממשלת אוקראינה הייתה נמוכה, שכן המקום מהווה יעד תיירותי לרבבות המגיעים רק בשל כך לאוקראינה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבינו ביקש להיקבר באומן.
מי אתם שתחליטו להעביר אותו משם?!

רבינו שאף לקבורת ארץ ישראל, יהי רצון שיקרה במהרה

למה לא

הלוואי… לא מגיע לשונאי ישראל הכפויי טובה הגנבים והפושעים האלה שהם יעשו עלגבינו מליארדים כל שנה לא מגיע להם הם ממש לא מכבדים את המקום

נכון מאוד, רבינו כל חייו רצה לגור בארץ ישראל אך משמיים מנעו זאת ממנו. רבינו בשמיים יעזור לילדיו להביא אותו לפה לידינו.

מבורך

איסור חמור ונורא וסכנה גדולה לפתוח קבר, ובפרט עוד לטלטל עצמות הקדושים של האי גדול וקדוש, אוי למי שידיו במעל הזה רח"ל.

הרי גם מגיש הבקשה ידע שהוא מבזבז את הנייר והזמן שלו
יש לו כנראה מטרה עיסקית לרכישת חדרים ודירות באזור בזול וכד'

רבינו בירושלים כבר מזמן.

רבינו בצפת וד"ל

שיעלו גם את ה30 אלף קדושים שנרצחו על קידוש ה' כי רבינו רצה ליקבר לידם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו