Yonatan Sindel/Flash90

מחאת המשפחות השכולות: מאות מיליונים יועברו לכבישי יו"ש

שלושה שבועות מחו משפחות שכולות וראשי רשויות מיהודה ושומרון באוהל מחוץ לבית רה"מ כדי להשיג תקציבים לכבישים עוקפים ביו"ש. היום הגיע למקום יו"ר הקואליציה עם הסכם חתום ובו התחייבות של נתניהו להעביר תקציב לכבישים ואמצעי ביטחון ביו"ש

ראשי אוהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות ביו"ש הודיעו היום (שישי) על סיום המאבק בממשלה סביב הדרישה לתוספת תקציבים להתנחלויות. שביתת הרעב בת השבוע עליה הכריזו המשפחות השכולות הסתיימה לאור התחייבות של ראש הממשלה ושר האוצר להעביר 800 מיליון שקלים לכבישים עוקפים בהתיישבות.

כבר בתחילת השבוע ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בפני המשפחות השכולות כי התקציב יחולק ויעבור בשנים הקרובות לאחר שסיכם על כך עם שר האוצר משה כחלון. במהלך 2018 יוקצו עוד 600 מיליון לכבישים הנוספים – עוקף חווארה ועוקף אל ערוב – וכמובן לתשתית ראויה לקליטה סלולארית השינוי כרגע הוא במועד הקצת התקציב שכן כעת אמור התקציב לעבור כבר בתחילת 2018.

במהלך הלילה התקיים משא ומתן בין יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אריה אבי נעים ויו"ר הקואליציה דוד ביטן שתיווך בין הצדדים. בסופו הגיעו הנוכחים להסכמות ונמצא מקור תקציבי לכבישים ולמרכיבי הביטחון ביו"ש. על פי פרטי ההסכם, 200 מיליון שקלים יוקצו לכבישים עוקפים לביצוע מידי, ו-600 מיליון שקלים יועברו בהרשאה מיידית לינואר 2018 עבור כבישים עוקפים, תאורה וקליטה סלולרית בכבישים ומיגון אוטובוסים.

"זהו יום היסטורי – לאחר כמעט 3 שבועות של ישיבה מול בית ראש הממשלה ו-6 ימים של שביתת רעב הגענו להסכם שיבטיח את מקורות המימון", אמר יוסי דגן. "זהו ניצחון של כולם יחד: ההתיישבות, הממשלה, המחנה הלאומי והמדינה כולה".

הדס מזרחי, ששכלה את בעלה ברוך בפיגוע ירי וממובילות המאבק, אמרה: "אני מאוד נרגשת. שמחה שניתנה לנו ההזדמנות לעשות מעשה למען עם ישראל ולמנוע מקרים נוראים כפי שקרו לי ולמשפחתי. זהו ניצחון הרוח, זו מתנתי להתיישבות שאני כל כך אוהבת ובה גדלתי".

איציק אבוטבול, ששכל את אשתו הדס וסיים את שביתת הרעב זה עתה, מברך גם הוא על החתימה: "אני מקווה לחזור לשקט לטפל במשפחות שלנו. לעזור למשפחות שכולות ונקווה שלא תהיה משפחה נוספת שתצטרף אלינו". רותי חסנו ששכלה את בעלה אברהם בפיגוע דריסה: "אנחנו כאן כבר שבועיים וחצי על המדרכה. כבר שבוע בשביתת רעב. המאבק הזה היה חשוב, משמעותי ויציל חיים".

הורים שכולים התעמתו עם נתניהו שהגיב: אנחנו לא רק מדברים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף כביש .חדש או שידרוג הקיים??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו