שרשרת נשלפה מריאותיה של ילדה בת 3

הילדה הובהלה לביה"ח העמק לאחר קשיי נשימה – השרשרת מצאה את דרכה לבין שתי הריאות

נמצאה האבידה – לבית החולים העמק בעפולה הובהלה ילדה בת שלוש תושבת וואדי ערה, לאחר שהאם התלוננה, כי ביתה סובלת מס' ימים משיעולים, קשיי נשימה, והתנהגויות מוזרות. בבית החולים הועברה התינוקת לטיפול מיידי בחמצן, ונשלחה לצילום חזה ברנטגן, לבדיקה על הגורם לקשיי הנשימה.

קרא עוד:

[postim]

בצילום הרנטגן הופתעו הרופאים לגלות שרשרת ארוכה שבלעה הילדה ונשאבה לשתי הריאות. האם שנדהמה אף היא, סיפרה לרופאים כי השרשרת של הילדה נאבדה, אך כרגיל, הם שיערו שהיא נאבדה, ואפילו לא חיפשו אחריה.

מומחי א. א. ג בביה"ח, ד"ר לב שליזרמן וד"ר לימור בנימיני, הוזעקו למקום ולאחר בדיקה מקיפה, החליטו על ניתוח בהרדמה מלאה. הרופאים מסרו כי מיקום השרשרת, במיפתח שתי הריאות, היה בעייתי במיוחד, עד כדי גרימת חנק.

התינוקת הוכנסה לחדר הניתוח ובאמצעות ברונכוסקופיה, מכשיר מיוחד המוחדר דרך הפה למערכת הנשימה, ומאפשר הסתכלות לתוך מערכת דרכי הנשימה ללא חיתוך, נשלפה השרשרת.

בתום הניתוח שעבר בהצלחה, אמר מנהל מחלקת ילדים ד"ר יוסף הורוביץ, כי בעבר כבר נתקלו בביה"ח, במקרים של שאיפת גופים זרים, אולם מקרה כזה, של שאיפת שרשרת ומיקומה בין שתי הריאות זה מקרה נדיר ודי מסוכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו