זירת האירוע. צילום פלסטיני

שני מחבלים מהג'יהאד אסלאמי נהרגו בפיצוץ בעזה; צה"ל מכחיש תקיפה

כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו על שני פעילי ג'יהאד שחוסלו בעת שרכבו על אופנועים סמוך לגבול הרצועה. בצה"ל מיהרו להבהיר: "לא בוצעה כל תקיפה ע"י צה"ל ברצועת עזה" וההערכה היא כי הם נהרגו בתאונת עבודה, בעודם נושאים עליהם חומרי נפץ

על רקע המתיחות בימים האחרונים בגבול הדרום, מדווחים היום (שלישי) הפלסטינים על אירוע יוצא דופן ברצועה. על פי הדיווחים, שני פעילי ג'יהאד אסלאמי נהרגו במהלך חיסול ממוקד שבוצע מהאוויר. בצה"ל הכחישו כל מעורבות ישראלית.

לפי חלק מהדיווחים, שני ההרוגים הם חברי גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שרכבו על אופנוע. לפי משרד הבריאות ברצועת עזה, ההרוגים הם מוסטפא א-סולטאן וחוסיין נסראללה. עם זאת, בדובר צה"ל הכחישו את הדיווחים.

על פי הדיווח, הם חוסלו בעת שרכבו על אופנוע, אך טרם ברור האם אכן מדובר בחיסול. טרם ברור מי עומד מאחורי החיסול או מדוע חוסלו. "דובר צה"ל מבהיר כי בניגוד לדיווחים הפלסטינים לא בוצעה כל תקיפה ע"י צה"ל ברצועת עזה", נמסר.

האירוע מגיע על רקע המתיחות בשבועות האחרונים בגבול הדרום ושיגורי הרקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל. אמש הופעלה אזעקת צבע אדום באזור המועצה האזורית לכיש וחוף אשקלון. ככל הידוע, לפחות רקטה אחת יורטה בהצלחה בידי מערכת "כיפת ברזל". צה"ל תקף בתגובה בירי טנקים וחיל האוויר תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה.

"צה"ל תקף באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה" נמסר מדובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח פתוח במועצה האזורית אשכול". עוד הוסיפו בצה"ל כי "אנו רואים בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

יממה לפני כן חשף הצבא כי כוחות צה"ל נטרלו מנהרה התקפית של חמאס. המנהרה הגדולה שהתגלתה ונהרסה נחפרה על ידי חמאס, יצאה מחאן יונס במרכז הרצועה, וחדרה כמה מאות מטרים לתוך שטח ישראל. היא התגלתה באמצע שטח חקלאי כקילומטר מהיישובים נירים ועין השלושה הסמוכים. בצה"ל עקבו אחר בניית המנהרה בחודשים האחרונים והחליטו לנטרל אותה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שירבו כמותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו