Isaac Harari/Flash90

הנשיא על הגיליוטינה בהפגנת השמאל בתל אביב: "הסתה ברורה"

חציית קו אדום: הנשיא ריבלין גינה את המיצג מעורר המחלוקת במהלך ההפגנה נגד השחיתות בת"א: "חוצה את גבולות חופש הביטוי והמחאה, אני מוקיע את המשתמע ממנו". במשטרה החלו לאסוף מידע כדי לקבוע אם יש מקום לפתוח בחקירה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה הבוקר (ראשון) את הצגת הגיליוטינה בידי משתתף בהפגנה אמש בתל אביב: "מיצג כמו זה שחזינו בו אמש, חוטא לכל המשתתפים בהפגנה ולזכות הדמוקרטית למחות", אמר ריבלין. הוא הוסיף כי מדובר ב"הסתה ברורה, החוצה את גבולות חופש הביטוי והמחאה, ואני מגנה ומוקיע את האמירות הברורות המשתמעות מהנפת מיצג שכזה".

גם שר האוצר משה כחלון התייחס הבוקר לנושא ואמר כי הזכות להפגין היא לא הזכות להסית. "מיצג הגליוטינה שהוצג אמש ברוטשילד הוא חציית קו אדום", כתב כחלון בחשבון הטוויטר שלו. "צריך לתת לרשויות החוק לעבוד בשקט, בלי לחצים פוליטיים, בלי דה לגיטימציה לשומרי הסף ובלי הסתה ברחובות".

במשטרת מחוז ת"א הודיעו בעקבות האירוע כי הם אוספים מידע מתוך כוונה להעביר עוד היום לפרקליטות לצורך הנחייה אם יש מקום לפתוח בחקירת המקרה. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר היום כי "מיצג הגליוטינה חמור ביותר ולהבנתי די ברור שהוא עלול לעודד גם אלימות פיזית כנגד ראש הממשלה. מקווה שכך תראה זאת הפרקליטות. יש לזכור שההחלטות בנוגע לעבירות הסתה הן אך ורק בסמכות הפרקליטות ואין למשטרה סמכות לחקור את יוזמי המיצג המביש אלא אם הפרקליטות תקבע שהמיצג מהווה עבירה פלילית".

גם יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, גינה את המיצג ואמר כי זו "הסתה שאסור שתהיה, שרק מסיטה את הדיון מהנושא המרכזי – שחיתות". הוא הוסיף: "גם השבוע עשרות אלפי ישראלים טובים יצאו להפגין נגד התרבות השלטונית המושחתת. סהרורי ה-BDS לא מייצגים אפילו את עצמם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא גם הוא לפתוח בחקירה בעקבות המיצג: "זו חציית קו אדום, ומחזה מעורר סלידה. אסור לעבור על כך לסדר היום", כתב אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו. מהליכוד מסרו אמש בתגובה להצגת הגיליוטינה בהפגנה כי "זו הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו, בצד קריאות גנאי נגד הציונות. הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים".

סערת הגיליוטינה: "אין כוונה להשתמש בה. אני מתנגד לאלימות"

הסתה לרצח? מיצג גיליוטינה בהפגנת השמאל בתל אביב

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם שעון מקולקל מדייק בשעה פעמים ביממה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו