צילום: ערוץ הכנסת

סערה בוועדה לחקירת היעלמות ילדי תימן: "המסמכים מזויפים"

הרוחות בוועדה סערו לאחר שחוקר פרטי טען כי רוב המסמכים שהוצגו מזויפים. נציגי המשפחות תקפו אותו: "תתבייש לך!". לאחר שנרגעו הרוחות אמר יו"ר הוועדה לחוקר: "אם אתה טוען שהמסמכים מזויפים – תציג בפני הוועדה את האמתיים"

סערה פרצה היום (ב') בכינוס הוועדה המיוחדת של הכנסת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, מזרח והבלקן. הרוחות סערו לאחר שהחוקר העצמאי אבי זלינגר טען כי רוב המסמכים שהוצגו בוועדה כראייה לחטיפת הילדים הם מזויפים.

נציג משפחות הילדים הנעלמים בוועדה, יונה מוכתר, קם לעבר זלינגר וזעק: "אחותי עוד חיה, על מה אתה מדבר? תתבייש לך!". הוא המשיך לצעוק לעברו עד שהמאבטחים הרחיקו אותו.

זלינגר המשיך בדברים וטען שאביו מכיר את הפרשה וטיפל בילדים. באותו הזמן אחד המעידים בוועדה, שריקי אלמוג, הטיח בו: "אבא שלך היה פושע ואתה בן של פושע".

לאחר שהסדרנים והמאבטחים התערבו כדי להרגיע את הרוחות הפצירה בזלינגר יו"ר הוועדה: "אם אתה טוען שהמסמכים מזויפים – תציג הפני הוועדה את האמתיים".

אלמוג התפרץ שוב לעברו: "איך אתה לא מתבייש לדבר על ילדים שנחטפו מהידיים? זה פשוט כמו מכחישי שואה".

"אני מכיר את הפרשה הזאת בצורה הטובה ביותר בארץ וגם את רוב הפעילים", אמר זלינגר לאחר הדיון. "הם התחילו עם סיפורים על חטיפות וכבר אי אפשר לשלוט על הדבר הזה. אני מכיר קבוצה של תימנים שזייפו מסמכים והכניסו אותם לארכיון המדינה. הם מתעצבנים כי אני יודע איזו קנוניה הם עשו".

הישיבה הנוכחית של הוועדה הייתה הראשונה שהתקיימה בהשתתפות נציגי ארגון ויצו, שלפי המשפחות היה אחד המקומות המרכזיים שמהם נעלמו ילדיהם.

בוועדה הוצג מסמך שלפיו 55 ילדים נכנסו לויצו תל אביב, 16 מהם במטרה מוצהרת להימסר לאימוץ. כמו כן, נמסרה עדות כי ויצו הזמין אנשים לבחור ילדים ולאחר הבחירה, הפקיד בארגון הכין תעודת לידה חדשה.

ראש העיר ראש העין לשעבר, יגאל יוסף, שהיה חבר בשנות ה-80 בוועדת שלגי שבחנה את הטענות, אמר בדיון כי "ויצו היא קופסה שחורה. עיקר הפרשה סובבת סביב הסוד שנקרא ויצו. מי שיכול לפצח את הסוד של מה שקרה שם הם רק אנשי הארגון".

מנכ"לית הארגון הגיבה: "העובדים הללו כבר לא איתנו. אין לנו עניין להסתיר מידע אבל אנחנו מתקשים למצוא תשובות כי אין כבר את מי לשאול. אני לא יכולה להסביר ולהתנצל על מה שהיה בעבר. אני פה ולא מסתתרת מאחורי דבר ומייצגת את ההנהלה הנוכחית. אני לומדת את הנושא. הכאב הוא משותף לכולנו ונמשיך לשתף פעולה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משולם צדק,
2071- שלושה דורות יעברו,
גם אנחנו סביר שלא נהיה…הילדים הומתו בניסויים והמדינה קיבלה על כך כסף לפיתוח הגנה ונשק. חלקם נשלחו לאימוץ.
משולם שהתקשורת עשתה אותו כאילו מטורף אמר את האמת.

באמת, כמעט שכבר אין את מי לשאול מאחר ורבים מאותם הורי הילדים כבר מתו והזמן טשטש ראיות ומי שכבר יודע, שותק. ויש לו סיבה. בזמנו פנה הרב עוזי משולם להרבה אנשי ציבור, כולל חברי כנסת חרדים (במקלדת, האות ד סמוכה לאות ש) והללו או התעלמו ומלאו פיהם מים או רק אמרו שיעיינו בדבר וכו. כל שכן היום שכולם יודעים שהיתה התערבות של השב"כ שגם ירו למוות בזמנו בחייל בשם שלומי. שהיה מתלמידי הרב משולם. וטענתם היתה שהוא ירה בנשק אוטומטי על מסוק משטרתי שחג מעל ביתו של הרב. ואח"כ אחד מהתלמידים ניסה לירות באחד הסוהרים ( או השוטרים) כשיצא מביתו והוא ירה בהם חזרה ופצע אחד מהם. וכשהגיע לבית חולים לטיפול אז עצרו אותו ואת הרב ועוד כמה מתלמידיו ונשפטו וישבו בכלא. לאחר שנים הרב נפטר ותשקוט הארץ. עכשיו כנראה כבר חוששים יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו