פלאש 90

השופטת תועמד לדין משמעתי; אלוביץ' וחפץ יישארו במאסר

נציב התלונות על השופטים קבע כי אין הצדקה להעמיד לדין פלילי את השופטת רונית פוזננסקי-כץ, כי אם לדין משמעתי בלבד. במקביל, בית המשפט המחוזי בת"א דחה את ערעורם של שאול אלוביץ' וניר חפץ על הארכת מעצרם, שהגישו בעקבות פרשת המסרונים

נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט אליעזר ריבלין, קובע כי השופטת רונית פוזננסקי-כץ תועמד לדין משמעתי ולא פלילי. הנציב החל לחקור את הנושא בעקבות פנייה של שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ונחשב לבעל דרישות מחמירות משופטים. על פי הערכות, תתבקש השופטת להתפטר, ובמידה ותסרב ייפתחו נגדה הליכי הדחה בוועדה למינוי שופטים.

השרה שקד אמרה היום כי היא "מאוד סומכת על השופט ריבלין. הוא אדם דקדקן, ולא סתם ביקשנו ממנו לברר את הסיפור". לדבריה, "כשפורסמו כל העובדות, התמונה השתנתה קצת. אני רוצה קודם כל ללמוד את העובדות, להכיר את הפרטים ואחר כך הכל פתוח". מקורב לשופטת אמר אתמול כי היא אינה מתכוונת להתפטר מתפקידה, שכן פעולותיה לא פליליות: "אף שהתנהגותי הייתה שגויה, היא לא מגרדת את הרף התחתון של האתיקה", אמרה.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור שהגישו יועץ התקשורת ניר חפץ ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ על הארכת מעצרם בשבעה ימים אתמול. השופט יוסי טופף ניהל את הדיון לאחר שהשניים פנו לערכאה גבוהה יותר מכיוון שלטענתם יש חשש לזיהום ההליך בעקבות פרשת המסרונים שנחשפה לפני יומיים.

"יש חשש אמיתי שאם החשודים האלה ילכו לביתם, פעולות החקירה החשובות יסוכלו", אמרה עו"ד יהודית תירוש, נציגת הרשות לניירות ערך במהלך הדיון מוקדם יותר. תירוש ציינה בפני בית המשפט שעל השניים להישאר לפחות עוד שבעה ימים במעצר. "גם אם הסמסים היו חמורים, בית המשפט שפט לחומרה והחליט להשאיר את העצורים", אמרה תירוש. "יש פרשה מאד חמורה, יש אינטרס ציבורי לעשות דין".

ז'ק חן עורך דינו של אלוביץ' אמר בדיון המוקדם כי על השניים להשתחרר באופן מיידי. "שאול מצוי במעצר 10 ימים, הוא בן 70. תנאי המעצר קשים והוא לא חש בטוב״, אמר חן לשופט טופף. "ימי המעצר נועדו לשבור את רוחו ולגרום לו לומר משהו שהוא לא אמר. אנחנו מצפים שבית המשפט יעשה ויראה את הצדק. אי אפשר לפתור אירוע כזה בצקצוק, אמירת שפתיים ולהמשיך הלאה כאילו כלום.‎ אנחנו לא מבקשים את עצירת החקירה, אבל שתמשיך כאשר הם משוחררים ממעצר".

חן ציטט את היועץ המשפטי לממשלה שאמר כי "לא היה כזה דבר". "אנו רואים את האירוע, כאירוע חמור. אין לי אלא להצטער בשביל המדינה שאירוע כזה מתרחש", הוסיף עורך הדין וטען שבית המשפט לא נתן משקל לעניין בעת ההחלטה להאריך את המעצר. "הצהרות שאינן באות עם תרופה לא נותנות דבר. לא יכול להיות חולק, כשתובע מתכתב בערוץ נסתר עם שופטת, הצדק נפגע. אי אפשר להתווכח עם הדבר הזה. כאן הפספוס: אנחנו לא חולקים על יסוד סביר ועל קיומה של עילת מעצר. הפגם פוגם בתחושת הצדק וההגינות".‎

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יודע לענות על השאלה איך נחשף התכתובת ביניהם , מי המומחה סייבר שהוציא את זה לאור ?

השופטת לכלא! זה פלילי כי זה כמו לגנוב מהמעסיק או כמו לתת טיפול רפואי לקוי בכוונה. זה מה שהמנוולת עשתה כאן! מרשעת אחת!

השופטת והתובע שיבשו הליכי חקירה, ודינם מאסר!!!!

טייחנים. אם זה היה ביבי כבר היתה חקירה בלהב 433.

כולם שווים בפני החוק,
אחד שווה יותר אחד שווה פחות.

כפי שהיה צפוי, אלוביץ וחפץ ישארו במעצר.
לעומת זאת, את השופטת רונית פוזננסקי, אין הצדקה להעמיד לדין פלילי.
"צדק צדק תרדוף"

המעשה שעשתה רונית פוזזנסקי כץ יש בו הרבה יותר עניין לציבור כדי להרשיע אותה מאשר עניין לציבור על חשדות החשודים בפרשה שאין כבר עניין לציבור כלל. אני כמעט בטוח שאלוביץ בכלל חף מפשע. עוד לא הוכיחו כלום. עניין הג' פוזזנסקי מוכח כבר. חייבים להפסיק את המשפט הזה ולבטל אותו. זה שיבוש הליכי חקירה מאד מאד חמור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו