Yonatan Sindel/Flash90

המפכ"ל: עדי המדינה זה אחד הכלים החשובים להרתעה

לדברי אלשיך, "עד מדינה מספר את הסיפור. ככל שעדותו חזקה, יציבה, פתוחה וכמובן יש לה סיוע בראיות חיצוניות - זה מחזק מאוד את התיק". המפכ"ל הוסיף: "אני סומך על היועמ"ש שהוא שוקל שיקולים מקצועיים, משפטיים טהורים"

לאחר חתימת ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, על הסכם עד מדינה בחקירות ראש הממשלה, אומר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, "אני אחזור על מה שפרקליט המדינה אמר – עדי המדינה זה אחד הכלים החשובים להרתעה גם של ארגוני פשיעה וגם של שחיתות ציבורית. עד מדינה מספר את הסיפור. ככל שעדותו חזקה, יציבה, פתוחה וכמובן יש לה סיוע בראיות חיצוניות – זה מחזק מאוד את התיק". אלשיך נואם בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר.

מפכ"ל המשטרה הבהיר כי "המבחן שלנו זה להוריד שחיתות. לא להראות שאנחנו מצליחים להרשיע מישהו – להוריד שחיתות. אם מה שנעשה לא מוריד את השחיתות, אנחנו לא נותנים את השירות לחברה". לדבריו, מעבר לערך של בניית התיק, הערך של עד מדינה הוא גם ההרתעה.

"אמנם הוא תוצר לוואי, אבל תוצר הלוואי הזה מאוד חשוב ואם למשל ההישגים של משטרת ישראל בתחום ארגוני הפשיעה הושגו באמצעות עדי מדינה. אז אם כאשר נכנסו לתווך הזה ארגוני פשיעה במגזר הערבי שהאמינו שלא יהיה גיוס עד מדינה מהמגזר הערבי ויש עד מדינה מהמגזר הערבי – זו הרתעה".

אלשיך נשאל אם יראה כישלון אישי במקרה שהיועמ"ש לא יקבל את המלצות המשטרה. הוא השיב: "אני סומך על היועמ"ש שהוא שוקל שיקולים מקצועיים, משפטיים טהורים. יש שיקולים שהוא צריך לשקול ואנו לא. למשל, האינטרס הציבורי. בשביל זה הוא שם. אנחנו שוקלים את חקר האמת והראיות". המפכ"ל הסביר כי אנשיו "מסתכלים על מאגר הראיות, שואלים אם יש הסבר אלנטרטיבי ובודקים אותו. רק אז אפשר להגיע למסקנה שיש מספיק ראיות כדי להרשיע".

עוד הסביר כי הניתוח המשפטי שעורכת המשטרה אינו מחייב את היועץ. "היועץ יקבל החלטה נקייה האם נכון להעמיד לדין על סמך הניתוח המשפטי וכמובן בהתאם לאינטרס הציבורי. ככל שיסתבר שלא עשינו את עבודתנו בחקר האמת – זה יהיה כישלון אישי שלי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"עד מדינה [פירוש: עבריין, שקרן, משים את עצמו רשע], זה אחד הכלים כדי להפליל אדם חף מפשע"
יעידו על זה מאות מקרים בעולם של נאשמים שאחרי שנים רבות הוכיחו את חפותם (אחרי שנים רבות במאסר על לא עוול בכפם ש"הופללו" ע"י עדי מדינה שסה"כ רצו להנצל מעונש)
מפכ"ל, רמטכ"ל, אופוזיציונרים, חכו חכו ברגע שיגיע תורכם, יבוא גם יומכם ע"י עדי מדינה!

מעניין שהאינטרס הציבורי זה האינטרס של השמאל
חקירה ביריונית ומושחתת. אלשיך בימקום לטפל במישטרה רוצה לקחת את הרוה"מ הטוב ביותר שידעה מדינת ישראל.

גארנישט מיט נישט

הוא מדי להוט לתפוס את נתניהו,
וקושר את הקצוות כמו על מחבל נמלט בג'נין.
אין הסבר אחר ל4 עדי מדינה מבוגרים ומכובדים
שנכרעו תחת הלחץ של המשטרה.
כשלהוטים מדי קורה פשלות כמו השופטת,
וסביר להניח שעוד יהיו.

רוני אלשייך המאמין! תקרא קצת במקורות חז"ל על מאי דמתקרי "עד מדינה", ותבין שאתה הולך נגד ההלכה, ואתה גורם לאחרים להיכשל בכך, וכבר פסק מרן בשו"ע חחוה"מ סימן לד דה"מוסרים" גרועים יותר מהגויים ופסולים לעדות. ואכמ"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו