תחקיר הסרטון: הפלסטיני הוזהר לפני שנורה בעת שהתקרב לגדר

מתחקיר ראשוני בעקבות הסרטון בו נראים צלפים יורים בפלסטיני ברצועת עזה עולה כי הירי בוצע אחרי ניסיונות שונים, בהם כריזה, קריאה לעצור וירי באוויר. "הסרטון מתעד חלק קצר מההתמודדות", אמרו בצה"ל, שם התנערו מקריאות השמחה לאחר הירי

בתיעוד שפורסם אתמול ברשתות החברתיות נשמעים חיילי צה"ל צוהלים נוכח פגיעות של צלפים בפלסטינים. בסרטון שצולם דרך טלפון סלולרי שהוצמד למשקפת של אחד החיילים של צה"ל בגבול הרצועה נראה ירי בפלסטיני לא חמוש, שככל הנראה התקרב למרחק של פחות ממאה מטרים מהגבול.

מתחקיר צבאי ראשוני עולה כי הסרטון צולם במהלך הפרות סדר אלימות במרחב כיסופים. לדברי צה"ל, הסרטון מתעד חלק קצר מההתמודדות עם הפרת סדר אלימה, שכללה זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר, ונמשכה כשעתיים. במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר.

משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע. עוד עולה מהתחקיר כי הסרטון לא צולם מהעמדה ממנה בוצע הירי, והוא צולם על ידי חייל שאינו שייך באופן אורגני לכוח שירה. לאחר השלמת התחקיר המבצעי המלא ע"י שדרת הפיקוד הרלוונטית יועברו ממצאיו, כמקובל, לבחינת הפרקליטות הצבאית.

"באשר לצילום בלתי מורשה של אירוע מבצעי, הפצת החומר המצולם וההתבטאויות הנשמעות בו, יצויין כי אלו אינן הולמות את הרוח ומידת האיפוק המצופה מחיילי צה״ל ויטופלו במישור הפיקודי בהתאם", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לאירוע בנאום בחנוכת מרכז הפעלה בקצרין, ואמר כי "לצלף מגיע צל"ש ולצלם טר"ש. כשאתה נמצא בחזית, אתה נמצא במתח ויש עצבים ואמוציות. אפשר להבין את זה. בסופו של דבר צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמסר שבג"ץ.
הורו לצה"ל לפני כל יריה אפילו באויר שמהיום יורה צה"ל הנחיה שלפיה כל חייל יאמר בעת הירי בצל שדי …ולא יעומד למשפט או שיצעק לחילופין אלללאאה ואכבבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו