אילוסטרציה. פלאש 90

נשטפו בנחל: 9 נערים ונערות נהרגו, נעדרת אחת

קבוצת נערים שיצאו לטיול בערבה מטעם המוסד החינוכי בו הם לומדים נסחפו בשיטפונות הכבדים, נערכים חיפושים אחרי נעדר 1. תשעה נערים ונערות חולצו ללא רוח חיים - שני נערים במצב בינוני • חלקם הצליחו לעלות למקומות גבוהים וכך ניצלו

(צילום: דוברות מד"א)

קבוצה של תלמידים שנסע לטיול מטעם המוסד החינוכי נקלעו היום בשעות הצהריים, עם האוטובוס בו נסעו, לשיטפונות בנחל צפית שבערבה. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה של המשטרה איתרו עד כה תשע נערים ונערות ללא רוח חיים ועוד שני נערים במצב בינוני. 11 נערים חולצו ללא פגע. במקביל מתנהלים חיפושים אחר נעדר שטרם אותר. שני הנפגעים בינוני פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עד כה חלקם הצליחו לעלות למקומות גבוהים וממתינים לחילוץ. שלושה צוותים של יחידת 669 של חיל האוויר, בשלושה מסוקי יסעור, מחלצים את הנפגעים מהנחל הגועש. כוח במסוק קרב אפאצ'י פועל במקום לאיתור הנעדרים. עם הנערים יצאו שני מדריכים וחובש.

צוותי כיבוי וחילוץ רבים מתחנת דימונה, באר שבע, ירוחם, בית שמש יחד עם יחידת הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ויחידת חילוצים מיוחדים של שירותי כבאות מחוז דרום מסייעים בחיפושים אחר הנעדרים. בשלב זה ערוכים הכוחות לחלוצים במידת הצורך יחד עם סירות הצלה וציודים נלווים.

מבית החולים 'סורוקה' נמסר כי הוא נערך לקבלת הנערים מהאירוע באזור נחל צפית. מסוק מפנה לביה"ח בשלב זה 3 פצועים. הצוותים בחדר המיון ערוכים ומוכנים לקבלת המפונים.

דניאל ארז, שהיה באזור, סיפר: "היינו קילומטר לפני בנחל כשהמסוקים הגיעו. התקדמנו הגענו למקום החילוץ. אנחנו כבר היינו באזור שעתיים לפני כן, נתקענו שם בפקק איזה 40 דקות. קלטנו שמחפשים אנשים בכמה מוקדים, שני מסוקים של חיל האוויר. הייתה הצפה בכביש וכלי רכב לא יכלו לעבור, קילומטר אחרי זה היו צוותי החילוץ. אנחנו רוצים לתת פידבק לצוותי המחלצים שהצליחו לטפל במאורה ולעמוד ברוחות החזקות".

ממד"א נמסר כי "בשעה 14:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על קבוצה של כ- 20 מטיילים שנקלעו לשיטפון סמוך לנחל צפית באזור צומת הערבה. מדיווחים שמתקבלים במד"א חלק מהמטיילים אותרו וחולצו ומטופלים ברגעים אלו ע"י צוותי יחידות חילוץ וצוותי יחידת 669 של חיל האוויר. כוחות מד"א נערכים לקלוט נפגעים במידה ויהיו בצירים הסמוכים".

מדוברות כבאות מחוז דרום נמסר כי "צוותי כיבוי וחילוץ רבים מתחנת דימונה, באר שבע, ירוחם, בית שמש יחד עם יחידת הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ויחידת חילוצים מיוחדים של שירותי כבאות מחוז דרום מסייעים בחיפושים בנחל צפית בנגב. בשלב זה ערוכים הכוחות לחלוצים במידת הצורך יחד עם סירות הצלה וציודים נלווים. כל הכוחות במקום עובדים בשת"פ עם משטרת ישראל".

מדוברות המשטרה נמסר: "הוקפצו למקום כוחות גדולים של משטרה ושל כלל מתנדבי יחידות החילוץ של המחוז הדרומי. עד כה חולצו חלק מהנערים על ידי מתנדבי יחידות החילוץ בסיוע של מסוקים צבאים ונמשכות הסריקות אחר הנערים הנוספים". המשטרה פתחה מרכז מידע טלפוני למשפחות – 050-5073789

המועצה האזורית תמר מבקשת מהציבור לא להגיע בסוף השבוע לאזור ים המלח והערבה בשל תנאי מזג האוויר הקשים והשיטפונות באזור. זה היום השני שבו לא מתקיימים לימודים בשל חסימות הכבישים ותנאי מזג האוויר. ראש המועצה, דב ליטבינוף: "אני קורא לציבור לשמור על ביטחונו ולא להגיע לשטח המועצה בסוף השבוע הקרוב. יחידת החילוץ ומחלקות המועצה פועלות בשטח. יש להתעדכן בפתיחת הצירים באמצעי התקשורת".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א שוחח בשעה האחרונה עם הורים ומקורבים למשפחות המעורבות באסון הנורא בדרום. הרב לאו קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לאור האסון הכבד והחשש לשלומם של התלמידים שעדיין נעדרים. "כל ישראל ערבים זה לזה, על כל אחד לקרוא תהלים בשעה זו לשלומם של הנעדרים ולרפואתם של הפצועים באירוע קשה זה", אמר הרב הראשי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע. 10 נעדים. הרבו תפילה.

מה הם מחפשים שם??????

אני לא מסוגל להבין: מי הוא זה שלוקח אחריות ומוציא בחורים לטיול במצב כזה, זה הרפתקאה שנגרמת כמעט באופן קבוע במוות. למה?! האם המארגנים יכולים לומר: "ידינו לא שפכו את הדם הזה?!
די, תתחילו לשמור, בישיבה אצלנו התחילו לשאול כל יציאה את חדר מצב… זה להרים טלפון ולקבל תמונת מצב, האם קצת מסוכן האם מאוד מסוכן האם לא מומלץ סתם… להתעדכן ואז אם רוצים לצאת בלי אישור שרק ידעו לקראת מה הולכים!!!!!!!

אאאעעעעעעההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה!!!!!!!!!!!!!
נורא! מזעזע! חיים צעירים כך הולכים לבלי שוב……………….

השטפון השני כבר בדרך

מתי השיטפון שהבא? השם ישמור….מחר אמור להיות גם?

וואוווווווווווווו מזעזעעעע
שטפון קטלני!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו