Tomer Neuberg/Flash90

מנדלבליט: "טיפול השב"כ בפשיעה במגזר הערבי מנוגד לחוק"

מנדלבליט הבהיר כי גם מתי שמדובר בתופעה של פשיעה חמורה בחברה הערבית, אין לשב"כ אפשרות לקחת חלק בטיפול בבעיה. היועמ"ש הדגיש בנוסף כי לא עומדת על הפרק הסמכה של השירות לפעול בנושא

לאחר החלטת הממשלה לערב את השב"כ בטיפול בפשיעה במגזר הערבי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע בתשובה לפנייה של האגודה לזכויות האזרח כי טיפול בפשיעה אינו נכנס בגדר ייעודו ותפקידיו של השירות לפי חוק שירות הביטחון הכללי.

מנדלבליט הבהיר כי גם מתי שמדובר בתופעה של פשיעה חמורה בחברה הערבית, אין לשב"כ אפשרות לקחת חלק בטיפול בבעיה. היועמ"ש הדגיש בנוסף כי לא עומדת על הפרק הסמכה של השירות לפעול בנושא.

"בישיבת צוות השרים הוחלט כי השירות ימשיך לפעול בהיבטים מסוימים, הנוגעים לתופעה, שהוא עוסק בהם בשגרה במסגרת ייעודו ותפקידיו לפי החוק, וזאת לצד פעולות להגברת התיאום ושיתוף-הפעולה בין הגורמים הממשלתיים והגופים השונים הרלוונטיים לעניין, כל אחד לפי תפקידיו", סייג היועמ"ש.

באגודה לזכויות האזרח אמרו: "בתגובה לפנייתנו, סתר היועמ"ש את הצהרת בנט על כך ששב"כ יסייע למשטרה ולצה"ל במאבק בפשיעה הערבית. סמכויות שב"כ לא הורחבו, ולדברי היועמ״ש אין כוונה כזו גם בעתיד וטוב שכך. גם היועמ"ש מבין שעירוב שב"כ בנושא הפשיעה בחברה הערבית הוא תקדים מסוכן. אנחנו נמשיך לעקוב אחר הנושא מקרוב, כדי לוודא שלא מכניסים את שב"כ בדלת האחורית דרך פרשנות יצירתית של סמכויותיו".

אתמול אמר בנט בטקס מצטייני השב"כ כי "מעורבות השב"כ תהיה מוגבלת לתחומים שלא יוצרים מתח עם ייעודו בחוק, ומביאים לידי ביטוי את יתרונו היחסי". לדבריו, "אחת הגדולות של שירות הביטחון הכללי היא שתמיד אתם מתייצבים ואומרים: 'הנני'. אין משהו שמעל או מתחת לכבודכם. תמיד אתם נרתמים למשימה. אם זה בקורונה, אם זה עכשיו במשימה לאומית חדשה – אתם נרתמים ומתייצבים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לעומת זה, הטיפול בתיקים תפורים נגד נוער הגבעות כן חוקי ?

אתם מכירים את המחלקה היהודית בשבכ זה חוקי?? אהה מנדלבליט כמובן שהוא יענה שזה טרור וזה אצל הערבים זה פשיעה ולא טרור

ללמה שלא יסמיכו את השבכ וחוץ מזה מאי זכותו של מנדלבליטלקבוע את סמכויותיו של השבכ …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו