שער המפעל בו התרחש הפיגוע | צילום: פלאש 90

הפיגוע בברקן: אח המחבל יעצר עד תום ההליכים; מעצר האם הוארך במספר חודשים

בשעות האחרונות בית המשפט הצבאי האריך את מעצר אם המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את הפיגוע ירי באזור התעשייה ברקן לפני כחודש ימים, בו נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרוד יחזקאל • בית המשפט אף הורה לעצור את אח המחבל עד תום ההליכים • אביה של קים: "אנו דורשים את הריסת ביתו של המחבל עד היסוד"

לפני זמן קצר הורה בית משפט הצבאי לעצור אח המחבל מהפיגוע באזור התעשייה ברקן לפני כחודש, עד תום ההליכים, ובמקביל מעצר אם המחבל הוארך עד לחודש מרץ.

כזכור, בפיגוע הקשה באזור התעשייה ברקן שבשומרון, נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרוד יחזקאל על ידי המחבל אשרף נעאלווה מהכפר שוויכה , שעד לרגע זה טרם נעצר על אף המצוד שנערך אחריו.

הפיגוע בברקן: כתב אישום נגד אמו ואחיו של המחבל – שעדיין לא נתפס


רפי יחזקאל – לבנגרוד, אביה של קים הי"ד, מסר בתגובה להחלטה, כי "לאור העובדות אנחנו דורשים את הריסת ביתו של המחבל עד היסוד ללא דיחוי".

זעם בימין: בג"ץ החליט להקפיא את הריסת בית המחבל מהפיגוע בברקן


עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על החלטת בית המשפט: "הטרור האיסלמי גדל בחממת גידול הכוללת את החברה והמשפחה. אכן יש צורך בטיפול ביד קשה בסביבת המחבל ובבית גידולו. משפחת המחבל ידעה על כוונותיו ולא מנעה את הפיגוע ובכך הם שותפים לרצח הנורא. אנו מברכים על ההחלטה לעצור את האח והאם לזמן ממושך. נמשיך ללוות את משפחות הנרצחים במהלך המשפט ולהגיע עימם לדיונים, על מנת לוודא שלא יהיה ויתורים לטרור".

תחקיר הפיגוע: טען שהגיע לתקן תקלת חשמל, כפת – וירה


בני משפחתו של המחבל, ידעו על כוונתו, לאחר שציין בפני אמו כשבועיים טרם הפיגוע על כוונתו לבצע פיגוע ולמות כ'שהיד'. האם יידעה את אח המחבל בכוונת אחיו, אך מעבר לכך לא נקטו השניים בשום פעולה מעשית על מנת למנוע את זממו לא פעלו למנוע את הפיגוע. נוסף על כך, לאח אף מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בגין כך שניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם, מיד לאחר הפיגוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו