סגנו של נסראללה: "החלטנו שלא נודיע מה נעשה – שיחשבו מה שהם רוצים"

סגן מזכ"ל חיזבאללה סירב להתייחס לתגובה אפשרית על הרגב מחבל הארגון: "אין שינוי בכללי הפתיחה באש ובעניין האירוע - אין תגובה עכשיו". עוד טען: "משוואת ההתרעה מול ישראל עוד קיימת". העריך שלא תהיה מלחמה בקרוב: "אין לכך סימנים כרגע"

סגנו של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, נעים קאסם, אמר הערב (ראשון) כי הארגון לא מתכוון להודיע מה תהיה תגובתו חמותו של מחבל הארגון עלי כאמל מוחסן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. קאסם, המשמש כסגנו של חסן נסראללה, ציין בריאיון לרשת "אל-מיאדין", המקורבת לארגון השיעי, כי "משוואת ההרתעה בין ישראל לחיזבאללה עדיין קיימת".

לדבריו, "משוואת ההרתעה מול ישראל קיימת, ואנחנו לא מעוניינים לשנות אותה. התרגלנו כבר לאיומים של ישראל והם לא חדשים לנו, לא ניגרר אליהם". עם זאת, הוא הדגיש: "מלחמה אינה עולה על הדעת כרגע מפני שישראל לא תעמוד בה. אם תפרוץ – נגיב בעוצמה גבוהה יותר מהמלחמה הקודמת, מפני שנערכנו ושיפרנו יכולות. לא נכון שנצא למלחמה על בסיס הצהרות כאלה או אחרות".

קאסם נשאל כיצד הם מתכוונים להגיב על הרג הפעיל: "החלטנו שלא נודיע מה נעשה. שבישראל יחשבו מה שהם רוצים – אין לנו תשובה וצריך להמתין לימים שלפנינו". בנוסף, סגנו של חסן נסראללה, התייחס לאזהרות מצד ישראל: "איומי ישראל לא משנים את עמדתנו – אלו איומים לא אפקטיביים". גם כשהמראיין מנסה לחלץ ממנו בהמשך – האם התקבלה החלטה – הוא סירב להתייחס.

לדבריו, הנהגת חיזבאללה קיבלה החלטה לשמור על שתיקה ולתת לצה"ל "לחשוב מה שהוא רוצה". קאסם אישר את הדיווח שפורסם אתמול ב"אל-מיאדין" ואמר כי "יש לנו מסר מצה"ל דרך האו"ם. אנחנו לא חייבים לענות לו, ואנחנו לא נדבר על התוכן שלו". הוא הוסיף בדבריו על ישראל כי "מבחינה פוליטית, היא נקרעת בין סיפוח ללא סיפוח, במיוחד כשטראמפ נסוג מתמיכתו בכך".

ב'חדשות 13' דווח כי בצה"ל מעריכים שחזבאללה כבר הוציא לדרך פיגוע בתגובה להרג הפעיל שלו בסוריה, כאשר על פי ההערכות, הארגון מחפש דווקא אחר מטרה צבאית ולא אזרחית. בישראל מזהירים את חזבאללה כי אם יפגע בחייל, הוא ישלם מחיר כבד של פגיעה בעשרות מלוחמיו. על פי ההבנה בצה"ל, הפיגוע יקרה בימים הקרובים, מתוך הבנה שחזבאללה ירצה לסיים את המתיחות עד חג הקורבן ביום חמישי.

הלבנונים דיווחו היום על מיסוכי עשן רבים שצה"ל ביצע באזור מוצביו, בעיקר בהר דב. הכוחות תוגברו היום בתותחי ארטילריה לאורך הגבול הצפוני כחלק מההיערכות המוגברת, וגם סוללות ההגנה האווירית של מערך כיפת ברזל פרוסות בשטח. לפי ההערכות, חיזבאללה ינסה לפגוע במטרה צבאית ישראלית ולא במטרה אזרחית, ולכן השגרה לתושבים, למטיילים ולחקלאים נשמרה ברובה גם היום.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקר היום בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. הביקור התקיים תחת איפול והותר לפרסום רק לאחר שגנץ חזר למרכז, זאת על רגע המתיחות הביטחונית בגזרה. "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון", אמר גנץ.

עוד הוסיף בתום הערכת המצב כי "אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

לדבריו, "המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם, אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

במענה לשאלות כתבים על התרחיש שצה"ל נערך אליו השיב כי "אנחנו מנסים לבודד את המרחב המבצעי ואנחנו מניחים שיכולים להיות אירועים על הגבול, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות שלא תקרה באזור הזה". הוא הוסיף כי הוא מקווה שהמצב לא יתפתח ללחימה של כמה ימים: "אני מקווה שלא, ואני ממליץ לצד השני שלא יגרור אותנו לשם. תשמע, אנשים יודעים בדיוק שצה"ל ערוך, צה"ל מוכן, יחסי הכוחות ברורים לחלוטין, אני מציע לא להעמיד אותנו במבחן הזה". לדבריו, "אני מעריך שמה שאנחנו רואים זה אוטנטי, יש לנו עוצמות שלא כדאי לבדוק אותן".

במענה לשאלות נוספות אישר גנץ במרומז את הפעילות הישראלית בסוריה ואמר כי "אנחנו יודעים שנפגע פעיל חיזבאללה שנמצא בסוריה, אני לא מטפל ולא מתעסק במה הוא עושה עם האנשים שלו, את מי הוא שולח ולאיזה משימות, ואנחנו חושבים שיש סיכוי להתרחשות בגזרה הזאת ולכן אנחנו נערכים. אנחנו פעלנו נגד הפעילות האיראנית בסוריה, ואם מישהו מעורב בתוך הפעילות האיראנית בסוריה ואנחנו נמשיך לפעול מולה, זה עלול לקרות והם צריכים לקחת את זה בחשבון".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה איש טיפש!!

בן כמה הוא הקשיש הזה נראה כמו הסבא של נסראללה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו