Abed Rahim Khatib / Flash90

"תקיפה ישראלית גרמה לדליפת נפט"; מערכת הביטחון: "להרגיע את הזירה הימית"

חשיפת הפעילות הישראלית החשאית נגד איראן: בבריטניה מדווחים כי תקיפת המכלית "סיבאטי" בים האדום הייתה פעולה ישראלית, שגרמה לנזק סביבתי גדול • בכירים במערכת הביטחון דרשו "להרגיע את הזירה הימית מול איראן", ולא להגיב

אחרי חשיפת הוול סטריט ג'ורנל כי ישראל תוקפת ספינות איראניות, נטען בדיווח של הטיימס הבריטי כי ישראל אחראית לתקיפת מכלית נפט איראנית בים האדום באוקטובר 2019, שהובילה לדליפת נפט גדולה.

לפי הדיווח, המכלית, "סיבאטי", הותקפה לחופי העיר ג'דה שבערב הסעודית, ככל הנראה בזמן שהייתה בדרכה לסוריה. באיראן טענו אז כי המכלית הותקפת עם טילים ששוגרו לעברה, וכעת הם טוענים כי הייתה זו פעולה ישראלית.

לדברי גורם בצוות החקירה של איראן, שלא הזדהה בשמו, "בהתחשב במיקום הגיאוגרפי והצורה שבה נפגעה הספינה, אחת הסברות החזקות ביותר היא שהיה זה מבצע טרור של המשטר הציוני".

מדובר צה"ל נמסר בנושא: "הטענה אינה נכונה. מבלי להתייחס לתוכן הכתבה, אין כל קשר בין פעילות זרוע הים לבין האונייה החשודה כאחראית לזיהום".

במקביל, אמיר בוחבוט מדווח באתר וואלה! כי גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו בדיונים סגורים שנערכו בימים האחרונים כי יש להרגיע את המתיחות הימית מול איראן, והמליצו להימנע מלהגיב לתוקפנותה.

אחד הגורמים אמר כי בתקופה שבה יש ממשל חדש בארצות הברית שמגבש מדיניות, ומנגד מנהל משא ומתן עם טהראן על הסכם הגרעין, לא נכון לפעול באגרסיביות נגד איראן. "זה הזמן להרגיע בשלב הזה למרות שהם פעלו במרחב האזרחי וזה חמור מאוד", אמר.

על פי הדיווח, אותם גורמי ביטחון הוסיפו וטענו כי גם הרמטכ"ל אביב כוכבי תומך בגישה החותרת להרגעת המתיחות הימית המתפתחת בין ישראל לאיראן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו