Yonatan Sindel/Flash90

"מה שהשגנו ב'צוק איתן' בחמישים ימים, השגנו ב'שומר החומות' בחמישים שעות"

בצה"ל מתגאים במכה החזקה שהנחיתו ברצועת עזה במהלך מבצע "שומר החומות", אך בכל זאת, אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים, מסרב לומר שאנו קרובים למיטוט ארגון חמאס: "דורש הפעלת כוח אחרת לגמרי שגם אליה יש לנו תוכניות"

ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, אמר  בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 12 כי הוא מעריך שחמאס רצה לסיים את המערכה כבר לאחר הירי על ירושלים ואחרי המהלומות המשמעותיות שספג ב-48 השעות הראשונות של המבצע. לדבריו, ההישגים הצבאיים שהשיג צה"ל מהלך 50 ימים במבצע צוק איתן, הושגו כעת ב-50 שעות בלבד.

"המבצע מתנהל על פי התוכנית הסדורה כאשר אנחנו ממשיכים על פי מה שתוכנן ואושר, כולל בשעות האחרונות, להכות במטרות צבאיות של ארגון חמאס בכל רחבי הרצועה, לצד הגנה חזקה כדי להביא למינימום את הפגיעה של חמאס במדינת ישראל".

על הדיווחים כי ישראל ניסתה – וכשלה – לחסל את מוחמד דף אמר חליוה: "כל בן בליעל מארגון הטרור חמאס הוא על הכוונת של צה"ל ואנחנו פועלים על פי מה שנכון כדי להביא לביטחון".

במענה לשאלה אם צה"ל השיג את כל היעדים שרצה ומעביר מסר לדרג המדיני כי ניתן להתקדם להפסקת אש אמר כי התשובה שלילית. "אני ראש אגף המבצעים ואני אחראי למימוש התוכניות המבצעיות של צה"ל. השיח עם הדרג המדיני, אליו אנו כפופים, מתקיים כל הזמן והדברים שצריכים להיאמר נאמרים בדלתיים סגורות. צה"ל ערוך ומוכן להמשיך את המערכה ככל שיידרש כדי להביא את השקט והביטחון לתושבי העוטף וכלל מדינת ישראל. בסוף למבצע הזה יש משמעות גדולה גם בפגיעה בחמאס וגם למסר לכל מזרח התיכון לגבי החוזקות והעוצמות של צה"ל ומדינת ישראל".

"אני חושב שאנחנו כבר יכולים לסמן לעצמנו הישגים צבאיים משמעותיים בפגיעה בממדים שונים בתוכניות של ארגון חמאס. בכל היבט שאני יודע למדוד, גם בתת קרקע וגם במעל קרקע, גם בהפתעות שהוא תכנן, גם ביכולות שלו באוויר ובים".

האלוף הוסיף, "זאת הזדמנות טובה להגיד מילה טובה לעמידה האיתנה של תושבי מדינת ישראל ובכל הפרמטרים האלה יש פגיעה חזקה מאוד. ההישג בסופו של דבר זה ההבנה של ארגון הטרור חמאס שירי לכל מקום במדינת ישראל הוא בלתי נסבל, בלתי מתקבל ומבחינתי לפחות, איך שאני רואה את הדברים, מה שהיה לא יהיה".

לדבריו, "חמאס רצה לסגור את המערכה הזאת ברגע שהיא התחילה בגלל שהוא זקף לעצמו את ההישג בירי על ירושלים. אני חושב שאחרי 48 השעות הראשונות הוא רוצה לסגור את המערכה בגלל המהלומות המשמעותיות שהוא ספג מעוצמת המודיעין של צה"ל והיכולת ההתקפית המרשימה של חיל האוויר ושאר הכוחות שפועלים סביב הרצועה. בנקודת הזמן הזו המחירים שהוא שילם הם מחירים כבדים שצריכים לבוא לידי ביטוי ביום שאחרי המערכה".

"אני לא מדבר במושגים של מיטוט חמאס. מיטוט חמאס דורש הפעלת כוח אחרת לגמרי שגם אליה יש לנו תוכניות. אבל אם אני מסתכל על הרתעת חמאס, מהאופן שבו הוא חשב שהוא יכול לאתגר את מדינת ישראל, באופן שבו הוא הפעיל את כוחו ביום שני לפני כשבוע, אני חושב שחמאס לפני כל אירוע מהסוג הזה יחשב עשרות אלפי חישובים לפני שהוא יחזור על האופן שבו הוא פעל גם בשבוע שעבר וגם לפני כן. מה שהיה לא יהיה, וחמאס שייצא החוצה מהבור עם יחיא סינוואר ושאר מנהיגיו יגלה מציאות שונה לגמרי ויגלה שהוא לא העריך נכון לא את הנכונות ולא את העוצמה שמופעלת כלפיו".

הוא ציין: "התכוננו שנים רבות למערכה, אספנו מודיעין בצורה קפדנית מאוד, השקענו הרבה מאוד משאבים להיות מוכנים ואני חושב שההישגים הצבאיים מהשבוע האחרון הם הישגים משמעותיים ביותר. אני הייתי ראש חטיבת המבצעים במבצע צוק איתן, מה שהשגנו שם ב-50 יום השגנו כאן ב-50 שעות. איך זה יתורגם? על זה כדאי שנדבר בשבועות ובחודשים הבאים. אני מעריך שהמציאות הביטחונית שתהיה במדינת ישראל אל מול חמאס, אל מול רצועת עזה, עם הקרנה משמעותית למזרח התיכון כולו, תהיה משהו אחר לגמרי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מבצע שומר החומות ר"ת משה כל מבצע שהיה עם ראשי תיבות משה היו תוצאות יפות ברוך ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו