Atia Mohammed/Flash90

בתגובה להפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף מטרות חמאס בעזה

מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמל"ח, פיר מנהרת טרור בג'באליה, וכן עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה בתגובה לירי מקלעים מרצועת עזה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו גם פיר מנהרת טרור

מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שני לשלישי) אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, וכן עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום, אשר הוכיחה פעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה.

בהמשך נמסר כי במהלך תקיפות צה"ל ברצועת עזה, זוהה ירי מקלעים לשטח ישראל. מטוסי קרב של צה"ל תקפו בתגובה פיר מנהרת טרור של ארגון החמאס בחאן-יונס.

שיגורי הבלונים לעבר עוטף עזה שהתחדשו אתמול גרמו לשריפות – ובכוונת חמאס לחדש גם את 'צעדות השיבה' ביום רביעי הקרוב. במערכת הביטחון מעריכים שחמאס סבור שהוא יכול לנקוט בפעולות כמו שיגור בלונים וקיום מחאות אלימות על הגדר מבלי שישראל תגיב באופן משמעותי, ושהוא יכול "להרים ראש" ולשמור על המצב "מתחת לרף המלחמה".

התקיפה מגיעה בהמשך למתיחות שהחלה בשבת עם ההפגנות סמוך לגדר הגבול, במהלכן נורה ונפצע אנוש לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי. בליל ראשון, תקף צה"ל מטרות חמאס ברצועת עזה בתגובה לפציעת סמ"ר שמואלי ולעימותים בגדר.

אתמול הודיעו הארגונים הפלסטיניים כי יומיים לאחר ההתפרעויות האלימות בצפון הרצועה, שבמהלכן נורה ונפצע קשה לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, יקיימו ביום רביעי בשעות הצהריים צעדה נוספת והפעם בדרום הרצועה. הצעדה צפויה לצאת מחאן יונס ורפיח לעבר גדר הגבול עם ישראל.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture