שני חיילים נהרגו מרימון שהתפוצץ סמוך לג'יפ צבאי בחרמון

מתוצאות התחקיר הצבאי עולה כי נהג הרכב הצבאי התקרב לדלת מפקדו והחזיק בידו רימון רסס מסיבה שאינה ברורה עדיין • צה"ל בודק האם הרימון הופעל במכוון או שמדובר בתקלה

הותר לפרסום כי שני חיילים נהרגו הבוקר בפיצוץ רימון ליד ג'יפ צבאי ליד מוצב בחרמון. שלושה חיילים נפצעו בתקרית, בהם אחד באורח בינוני ושניים קל.

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי בסמוך למחסום מג'דל שמס, המחסום התחתון של הר החרמון, נעצר כלי הרכב הצבאי ונהגו ירד ממנו כשהוא מחזיק בידו רימון רסס. הסיבה לכך אינה ברורה עדיין.

לפי התחקיר, הנהג הקיף את הרכב והתקרב לדלתו הפתוחה כשהרימון בידו. זמן קצר לאחר מכן אירע הפיצוץ. מפיצוץ הרימון נהרגו הנהג וחייל מהמוצב שלא שהה ברכב. המפקד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נפצעו קל.

על פי חלק מהדיווחים, במקום התפתחו דין ודברים בין נהג הסיור לבין החיילים, לפני שהרימון התפוצץ. ההרוגים הם רס"ל חוסם טאפש, בן 24 מבית ג'אן וסמל שלמה רינדנאו, בן 20 משדה יואב.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות מומחים בראשות אלוף משנה יואב ירום לבחון את נסיבות האירוע ולהגיש את המסקנות בטווח הזמן המידי. הנהג בשירות מת"ק שירת בעבר בקבע וחזר לשירות לאחרונה.

קצין בכיר בצה"ל סיפר כי "מדובר באירוע שמתרחש במחסום מג'דל, למעשה הנקודה הראשונה שיש בה מוצב צה"ל. צוות הסיור שנמצא שם בג'יפ 'דוד' עוצר בצמוד לקיר הבטון של המוצב, כך שיש חלל קטן בין הג'יפ לקיר. שם מתחיל איזשהו שיח שבתוך ההתרחשות הזו, אנחנו לא לגמרי מבינים".

הקצין הוסיף כי "הנהג יורד בעודו מחזיק רימון, פורק מהצד שלו, משמאל, הרכב עם הפנים צפונה לכיוון החרמון למעלה, מקיף מהחזית את הרכב, ומתחיל שם איזה שיח בנושא הרימון. שנסיבותיו עוד נחקרות. בנקודת זמן זו הדלת של המפקד של פתוחה ויש שם עוד חייל אחד שהוא חייל מהמוצב, לא חייל מהסיור, שנמצא בין קיר הבטון והג'יפ".

לפי הקצין הבכיר, בשלב הזה מתרחש הפיצוץ. "החייל שעומד בתווך נהרג וכן הנהג שהחזיק את הרימון. המפקד שיושב בג'יפ עם דלת פתוחה נפצע. אנחנו מבינים שהנסיבות הישירות לאירוע הזה זה התעסקות עם הרימון".

מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם ד"ר האני באחוס אמר כי לבית החולים הובאו מהאירוע בגולן שלושה פצועים. "מצבו של אחד בינוני-קשה והוא סובל מפגיעות רסיסים בכל חלקי הגוף. הוא הועבר לחדר ניתוח שם מטפלים בו אורתופדים וכירורגים נוספים, מאחר והפגיעות הן גם בפלג גוף עליון. מצבם של שני הפצועים האחרים קל. הם סובלים ככל הנראה מפגיעות הדף קלות, ואושפזו להשגחה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו