ליברמן: חמאס חופר מנהרות, לא נאפשר לו להתחמש

לדברי שר הביטחון, חמאס גובה מסים מתושבי עזה והם לא הולכים לרווחת תושבי עזה. הם בונים עם זה מנהרות • הדברים נאמרו על רקע התגובה הישראלית החריפה לירי הרקטה

על רקע התגובה הישראלית התקיפה לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר שדרות, אומר היום שר הביטחון אביגדור ליברמן במהלך ביקור בבסיס צה"ל בחוות השומר שבגליל, כי גישתו לעזה היא "שיקום תמורת פירוז. זאת הנוסחה".

ליברמן אמר כי בעזה "לא יכולים לצפות שמדינת ישראל תאפשר להם להתחמש, לשדוד כספים מאזרחי עזה – כי הרי חמאס גובה מסים מתושבי עזה. לאן הולכים המסים? הם לא הולכים לרווחת תושבי עזה. הם לא בונים בזה בניינים לתושבים מסכנים, הם בונים עם זה מנהרות".

ליברמן הוסיף כי חמאס אינו מעוניין לדאוג לתושבי הרצועה – אלא לדאוג למנהרות ולרקטות. "70% מהכסף שהם גובים ברצועת עזה הולכים לחימוש. כי הם יודעים שאם יהיה משבר, מדינת ישראל תפתור את הבעיה, האו"ם יפתור את הבעיה, האיחוד האירופי יפתור את הבעיה. מישהו יבוא וידאג להם", אמר ליברמן.

הוא הוסיף כי "הם לא רוצים לדאוג לתושבים, הם רוצים לדאוג למנהרות ולרקטות וכן הלאה. מי שמדבר על הסרת המצור ועל הקלות לעזה – אין שום בעיה, אבל זה חייב לבוא במסגרת שיקום תמורת פירוז".

יעלון או ליברמן – מי אחראי ל"שינוי המשוואה" ברצועת עזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו