ראש המוסד לשעבר: איראן אינה מהווה איום קיומי על ישראל

לדברי תמיר פרדו, מה שצריך להטריד את החברה הישראלית, הם האיומים הפנימיים שלדבריו עלולים להביא למלחמת אחים • ומה הוא חושב על הסכם הגרעין שנחתם מול איראן?

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אומר כי איראן לא מהווה איום קיומי על ישראל לאחר הסכם הגרעין. לדבריו, "אין היום איום קיומי על ישראל. יכול להיות הסכם טוב או רע. השאלה באיום קיומי אינה מותנית בהסכם טוב או רע, אלא בעוצמתה של ישראל".

את הדברים אמר בשיחה שקיים עם הקצינים תת-אלוף (במיל') אמל אסעד ותת-אלוף רם שמואלי (במיל') לקראת מרוץ שביל הבנים שנערך זה השנה הרביעית. הוא הוסיף כי "לא קיים איום חיצוני כזה. לא לכל הסכם הייתי מצפה ורוצה. אף אחד לא יכול לדעת אם איראן לא תחזור עוד שנתיים שלוש לנקודה שבה הייתה, אבל גם כשהייתה היכן שהייתה לא היה איום קיומי על ישראל. מה שמאיים עליה הם איומים פנימיים".

"האיום הפנימי הוא שצריך להטריד אותנו. ברגע שחברה מפולגת ורמת הפילוג בה חוצה סף מסויים, אפשר להגיע למלחמת אזרחים. אנחנו לא שם, אבל המרחקים הולכים ומצטמצמים. האחריות מוטלת על כולנו", אמר ראש המוסד לשעבר.

לדבריו, "כאשר אירוע כמו רצח ראש ממשלה איננו מעשה של יחיד, כמו מקרה רצח יצחק רבין, אלא משהו רחב יותר, זה גולש למקום המסוכן של מלחמת אזרחים". פרדו הזהיר כי "איומים פנימיים גורמים לקריסת מערכות" והביא כדוגמה את סוריה, עיראק, לוב ותימן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו