נתניהו מגלה: "80% מבעיות הביטחון של ישראל נובעות מאיראן"

ראש הממשלה נאם הבוקר בטקס לציון 25 שנים לפיגוע הרצחני בשגרירות ישראל בבאנס-איירס ושיגר איום מרומז לממשל בטהרן: "אנחנו מצליחים לסכל את הניסיונות לפגוע בהם. הקווים האדומים שלנו הם גם עבים, גם ברורים ואיננו מהססים לפעול כדי לקיים אותם"

היום מציינים במשרד החוץ 25 שנים לפיגוע הרצחני בשגרירות ישראל בבאנס-איירס, ארגנטינה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף בטקס הממשלכתי ואמר: ,זכר הימים, ימי הדמים הנוראים בארגנטינה, חקוק בליבנו, רישומו אינו דוהה. יד מרצחים נשלחה אל עשרים ותשעה בני אדם חפים מפשע, ומתוכם ארבעה מטובי אנשינו: דוד גולדמן בן רפאל, ציר ישראל, מקצוען אמיתי, רודף צדק, חכם, הגון, צנוע, טוב לב. אלי כרמון, אשתו של הקונסול דני, בעלת אישיות קורנת, אימא למופת, מוכשרת, חרוצה. עלי בן זאב, שהיה קצין ביטחון בלתי מתפשר שדרש קודם כל מעצמו, יסודי, אחראי. וזהבה זהבי, כשמה, בעלת לב זהב שהייתה צמודה בשגרירות לאיציק, המזכיר הראשון, ותמיד הייתה נכונה להתנדב ולעזור.

אסון קורע לב פקד את המשפחות, שינה את חייהן לנצח. משפחות הנרצחים שלנו, משפחות הנספים המקומיים – יהודים ולא יהודים – משפחת משרד החוץ. כולנו מעריכים מאוד את נציגינו בחו"ל, כי הם עומדים בחזית כפולה מול אתגרים דיפלומטיים – היום אני אומר גם מול הזדמנויות דיפלומטיות גדולות מאוד – אבל גם כל הזמן מול איומים ביטחוניים. הם חיילים בחזית, אמנם חיילים בחליפות ועניבות, לפעמים על שטיח אדום, ובכל זאת, חיילים ואנשים שנמצאים בסיכון".

נתניהו הוסיף: "זה נכון שברוב רובם של המקרים, באמצעות גורמי הביטחון והמודיעין המעולים של מדינת ישראל, אנחנו מצליחים לסכל את הניסיונות לפגוע בהם. אבל אני אומר לכם שהניסיונות האלה נמשכים כל הזמן והסיכולים שלנו נמשכים כל הזמן, גם בימים האלה. אבל את הטרגדיות שידענו בארגנטינה ובמקומות אחרים אנחנו דואבים ואנחנו מאוחדים ביגון עמוק.

איראן ביצעה ניסוי מוצלח בטיל נגד ספינות • צפו

אני בטוח שכל אחד מכם זוכר כמוני את הרגע שבו הידיעה על הפיגוע בשגרירות הגיעה לישראל, הכתה בנו. גשר של שותפות גורל נמתח לאורך אלפי קילומטר בין ירושלים ובואנוס איירס. גשר של כאב, גשר של הזדהות, גשר של סולידריות וגם גשר של פיכחון. לנו הכתובת הייתה ברורה מהרגע הראשון – איראן היא שעומדת מאחורי הפיגוע הנפשע. איראן יזמה, איראן תכננה, איראן באמצעות עושה דברה – חיזבאללה – גם ביצעה. ואם זה לא הספיק, הרי שנתיים לאחר מכן קיבלנו עוד הוכחה לתוקפנות האיראנית שאינה יודעת מעצור. הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בית AMIA, ושם התוצאות היו חמורות אף יותר – 85 קורבנות, מאות פצועים, הרס עצום".

לדבריו, "הזהרנו אז מפני מפלצת הטרור שצומחת בחסות איראן – והמחלה הזאת, ששולחת גרורות לרחבי המזרח התיכון והעולם כולו, עודנה פה. מאז הפיגוע בארגנטינה, איראן באמצעות שלוחיה – חיזבאללה – הקימה רשת עולמית של טרור שמקיפה למעלה משלושים מדינות בחמש יבשות. היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר בתבל. הקורבנות הם יהודים, הם ישראלים, יהודים, אזרחי המערב, אזרחי המזרח, מתנגדי המשטר מבית, מתנגדי המשטר מבחוץ. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה ביותר בתבל, ויש צורך להילחם בטרור הזה כי הוא רק אחד, אחד, מזרועות התוקפנות האיראנית.

איראן שואפת להחזיק בנשק גרעיני, מקדמת את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון, וזורעת חוסר יציבות בכל המרחב מסביבנו. המשטר בטהראן שואף להציב את דגלו על חורבות העולם החופשי. הוא ממשיך לאיים על ישראל בהשמדה. אחד מגורמי הביטחון שלנו מעריך שלמעלה מ-80% מהבעיות היסודיות של מדינת ישראל בתחום הביטחון נובעות מאיראן. אנחנו איננו נרתעים, אנחנו גם בונים את כוחנו, כי מאז הפיגוע בארגנטינה ישראל גם היא התעצמה מאוד. היא הפכה לגורם עולמי בתחום המודיעין, בתחום הלוחמה בטרור, בתחום הסייבר. היא התחמשה במערכות נשק ומערכות טיס ראשונים במעלה, הטובים ביותר בתבל. ישראל הפכה לכוח גדול, והכוח הזה רותם אחרים להילחם באיום שאיראן מייצגת. אנחנו נוסיף להתייצב בנחישות מול התוקפנות של איראן ושלוחותיה".

נתניהו: "איראן מנסה לפתוח איתנו חזית ברמת הגולן"

בסיום דבריו אמר נתניהו: "בעוד יומיים אטוס למוסקבה לפגישה עם הנשיא פוטין. אני אבהיר לו שאנחנו נחושים למנוע מאיראן להדק את אחיזתה בסוריה – הן בשטח הקרקעי והן בים. באותה מידה נתנגד בתוקף להימצאות של מיליציות שיעיות בקרבנו, או בקרבתנו, כולל חימוש החיזבאללה בנשק מסוכן. הקווים העבים שלנו, הקווים האדומים שלנו, הם גם עבים והם גם ברורים, ואיננו מהססים לפעול כדי לקיים אותם. באותה מידה אני ממליץ לכל מדינה להפנים שאף אחד אינו חסין מפני הטרור ושעלינו להמשיך ולשלב ידיים במאבק נגדו. ארגנטינה חוותה זאת פעמיים בצורה נוראה, בפיגוע הזה שאנחנו מציינים היום, ובפיגוע השני, לפני עשרות שנים, ואף על פי כן הסכנה הזאת מרחפת על כולם.

אני מתרשם משיחותיי עם הנשיא מאקרי שהוא מבין היטב את הבעיה, ואני מתכוון להיפגש איתו בקרוב על מנת להדק את היחסים בינינו בהרבה מאוד תחומים, אבל גם בתחום החיוני הזה של חיזוק הביטחון ומאבק בטרור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ו 100% נובעות בגלל שאנחנו צריכים לחזור בתשובה
והשם מנהל העולם,
הם רק מקל
בימים ההם בזמן הזה
והלוואי שנתעורר בזמן…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו