גנץ ולפיד במפץ פוליטי? ומה הציבור חושב על שרי האוצר והביטחון • סקר

הערב מתפרסם סקר מנדטים הבוחן למי אזרחי ישראל היו מצביעים היום במידה והיו מתקיימים בחירות • כמה מפלגה בראשותו של גנץ עשויה לקבל וכמה תקבל רשימה בה הוא ישתלב • וגם: האם אזרחי ישראל מרוצים מנתניהו כשר ביטחון ומכחלון כשר אוצר

בזמן שהמצב הביטחוני מתוח, כמו גם המצב הפוליטי, המועד לפורענות במתכונתו הנוכחית והשברירית עם קואליציה צרה עם 61 מנדטים בלבד, כאשר מי שמחזיק בתפקיד שר הביטחון – אחרי התפטרותו של אביגדור ליברמן – הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעניין לראות כמה מקבלת מפלגה שמשלבת ברשימתה את הביטחוניסט והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ – כוכב עולה במגרש הפוליטי לקראת הבחירות.

בסקר שנערך ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel, בקרב 533 מרואיינים והתפרסם הערב במהדורה המרכזית של 'חברת החדשות' עולה, כי במידה ורשימה בראשותו של בני גנץ מתמודדת, בנוסף לרשימות הקיימות ואלו שהכריזו על ריצתם, בני גנץ לוקח את המקום השני עם 16 מנדטים, אחרי מפלגת הליכוד שמקבלת 28 מנדטים. במקום השלישי יש עתיד נמצאת עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, המחנה הציוני עם 10 מנדטים, הבית היהודי עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, ש"ס, כולנו ורשימה חדשה בראשות אורלי לוי אבקסיס, מקבלים 5 מנדטים כל אחת, ובמקום האחרון ניצבת רשימת מרץ עם 4 מנדטים בלבד.

במידה ובני גנץ מצטרף לרשימת יש עתיד ולא ירוצו מפלגות נוספות בנוסף לאלו הקיימות ורשימתה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, הליכוד עם 29 מנדטים, יש עתיד עם 26 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, המחנה הציוני עם 10 מנדטים, הבית היהודי עם 9 מנדטים, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים וש"ס, מרץ, כולנו ואורלי לוי עם 5 מנדטים כל אחת.

בנוסף לשאלה 'למי תצביעו', הנסקרים אף נשאלו, "האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של בנימין נתניהו כשר הביטחון?" 7% ענו מאד מרוצים, 26% ענו די מרוצים, 25% ענו שדי לא מרוצים, 33% ענו שמאוד לא מרוצים ו-9% ענו שלא יודעים.

כמו כן נשאלו הנסקרים האם הם מרוצים או לא מתפקודו של משה כחלון כשר האוצר? 6% ענו שמאוד מרוצים, 24% ענו שדי מרוצים, 35% ענו שדי לא מרוצים, 25% ענו שמאד לא מרוצים ו-10% ענו שלא יודעים.

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל תדאגי ש"ס כשיבוא זה יבוא זה יבוא בלי מקום לטעות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו