בדרך לממשלה? אורלי לוי-אבקסיס ביקשה רשמית להתפצל לסיעת יחיד

הסוף לאיחוד: יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, הגישה ליו"ר הכנסת בקשה לפיצול סיעות, במטרה להפוך לסיעת יחיד בנפרד מהעבודה ומרצ. הבקשה הוגשה כעת על מנת שהדבר יהיה על סדר יומה של ועדת הכנסת, שטרם הורכבה, בעת כינוסה

הטלטלה בגוש המרכז-שמאל הופכת לרשמית: יממה בלבד לאחר השבעת הכנסת ה-23, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ביקשה היום (שלישי) להתפצל. לוי-אבקסיס, יו"ר גשר שרצה בבחירות האחרונות עם העבודה ומרצ, מבקשת להיחשב כסיעת יחיד ולפרק את החיבור. זאת, בצל המחלוקת בין ראשי המפלגה סביב התמיכה ברשימה המשותפת בהקמת ממשלת מיעוט.

לפני כמה ימים לוי-אבקסיס ביקשה מנשיא המדינה לאפשר לה להמליץ על המועמד להרכבת הממשלה בנפרד מנציגי העבודה ומרצ. במכתב ששיגרה לבית הנשיא כתבה לוי-אבקסיס כי היא מבקשת לשמור לה את הזכות להמליץ על מועמד מטעם "גשר" באופן עצמאי. בנוסף כתבה בטוויטר כי "שום תירוץ לא יצדיק עמידה מן הצד בשעת חירום זו. זהו צו השעה וצריך לכונן ממשלת חירום לאומית".

לוי אבקסיס התמודדה בשתי מערכות הבחירות האחרונות בשותפות עם מפלגת העבודה, ובבחירות האחרונות חברה עם יו"ר העבודה עמיר פרץ לריצה משותפת של העבודה-גשר-מרצ. בשבוע שעבר הודיעה כי היא מתנגדת להקמת ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן בני גנץ בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת, ובהמשך גם לא המליצה על גנץ בבית הנשיא.

כזכור, בפוסט שפרסמה בשבוע שעבר כתבה כי, "לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים. כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ".

"מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אותי זה לא מחייב. לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

"הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות. אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט", דבריה של אורלי לוי אבקסיס.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד אורלי לוי,
איך אפשר לסבול מחשבה שגנץ נותן אפשרות לאיימן עודה וטיבי וחבריו לשבת בקבינט הבטחוני מדיני, נורא ואיום התהפך להם הקופסא על כל הראש,
זה כבר לא עניין של בלוק, ימין, או חרדים, זה למכור את העם לפלשטינאים…תמות נפשי עם פלישתים…

זה אומר שרק היא יוצאת או גם עוד חברי כנסת ביחד איתה שנחשבים לסיעה שלה?
אם מישהו יודע שיענה
תודה

אין עוד חברי כנסת לגשר מלבד אורלי לוי, היא יכולה לפרוש לבד עם מנדט אחד

אורלי היא זרע יהודי בטוח נאמנה למולדת

הכותרת פה משקרת, היא תוכל להעלות את גוש הימין ל59 ותו לא

אורלי רק ימין על תילכי אם ערבים

היא סיעת יחיד ויוצאת לבד

הגעתי להרבה מאוד כנסים של אורלי, אורלי שינתה את קו המחשבה שלי לגבי המגזר "כמה חשוב לשלב חברתית את המגזר, הם אזרחים כמו כולם, על הרופאים הנפלאים " ועוד. לא יפה.

מה השתנה מיום הבחירות עד
הרגע בו פרשה.
למה לא פרשה לפני הבחירות
ורצה לכנסת לבד?

אין ספק שהיא הצליחה הפעם .אחרי שנכשלה להבחר לכנסת בפעמים הקודמות בזכות פרץ האידיוט הצליחה להכנס לכנסת נוכלת רצינית

ברק אתה צודק, אין ספק עבדה עלי, נכנסה לכנסת בזכות הקולות של עמיר פרץ, מי כמוני יודעת. לא נורא בחירות הבאות היא לא תכנס לכנסת , למדנו להכיר אותה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו