Gili Yaari / Flash90

לפיד מכריז לראשונה כי הוא רץ לראשות הממשלה; 'מרצ' הודיעה כי תמליץ עליו

מתחילת מערכת הבחירות, מציג בנימין נתניהו את הקרב על ראשות הממשלה בינו לבין יאיר לפיד, שרק היום מכריז על כך לראשונה • יש עתיד הנחתה לא לשכנע מצביעי מרצ, ויו"ר מפלגת השמאל, ניצן הורביץ מצהיר כי ימליצו על יאיר לפיד אצל נשיא המדינה

התפתחות משמעותית במערכת הפוליטית: יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר היום (שני) בראיון לעורך הג'רוזלם פוסט יעקב כץ כי הוא "מוכן להיות ראש ממשלת ישראל" לאחר הבחירות. זו הפעם הראשונה שלפיד מאשר את הדברים בקולו.

מאז תחילת מערכת הבחירות, מנסה בנימין נתניהו להציג את ההתמודדות על ראשות הממשלה בינו לבין יאיר לפיד, שעד כה נמנע מלדבר על כך – ורק היום הודיע לראשונה כי הוא מוכן להיות ראש הממשלה ומפלגתו מוכנה להנהיג את המדינה.

"הגיע הזמן לשינוי בישראל", אמר לפיד. "אני מוכן, המפלגה מוכנה. יש לנו את התכניות הנכונות, את היכולות ואת הניסיון. כיהנתי בתפקידים שהכינו אותי לכך ואם תהיה לי את ההזדמנות – יותר מאשמח לשרת את מדינתי".

לפיד אמר כי יחד עם מפלגתו, הם יכולים לקחת את המושכות לידיהם בבחירות. "נתניהו מנסה להכניס אותי לקרב אגרוף שעוסק בשאלה מי יהיה ראש הממשלה", אמר. "הוא עושה זאת כי הוא רוצה לוודא שבישראל לא מבינים את הבעיה החשובה באמת, איזו ממשלה תהיה לנו. הממשלה היחידה שיכול להציע לנו היא עם ליצמן ובן גביר, הומופובים וגזענים. הוא לא מודה בזה ואני לא מוכן לתת לו את זה".

יו"ר יש עתיד הוסיף וביקר יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, על כך שנלחמו בגלוי על התפקיד בזמן המגיפה. "אני לא חושב שלא צריכות להיות שאיפות אישיות, אבל זה בזוי לשבת באולפני טלוויזיה ולתאר את יכולותיך המדהימות להיות ראש ממשלה, בעוד אנשים נותרו חסרי עבודה וגוססים. אתה צריך לנצל את הרגע".

כצפוי, במפלגת הליכוד מיהרו לנצל את האמירה וראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להפיצה ברשתות השונות לתומכיו, לצד הכיתוב: "האמת יצאה לאור: בבחירות הקרובות זה או נתניהו או לפיד".

בינתיים, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מצהיר היום כי מפלגתו תמליץ לנשיא על יאיר לפיד להקים את הממשלה הבאה. בראיון לאולפן ynet אמר הורוביץ: "אנחנו נמליץ על יאיר לפיד. אני רואה אותו כראש המפלגה הגדולה בגוש שלנו ובעל הסיכוי הכי טוב בגוש להרכיב ממשלה. נמליץ עליו לראשות הממשלה ונהיה חלק מהממשלה יחד איתו".

לפני כן דווח על ידי עמית סגל כי במוקדי הטלמרקטינג של יש עתיד קיבלו הנחיה לא לשכנע משיבים שאומרים שתומכים במרצ. לעומת זאת, את מצביעי מפלגת העבודה ואת מצביעי מפלגת יש עתיד, הם מנסים לשכנע להצביע יש עתיד.

בתגובה לעובדה שלפיד מנסה לשכנע מצביעים פוטנציאליים של כחול לבן להצביע למפלגתו, אמר השר בני גנץ בראיון לערוץ כנסת: "מצופה היה מיאיר לפיד שלא ילך על הראש והמפלגות הקטנות – לא ככה מתנהג מי שמוביל את הגוש".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרץ מפלגת התיעוד והתועבה והפריצות והשנאה בישראל . ה' יצלינו מעצתו של המן הרשע של ימינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture