Tal Shahar/POOL

התרחישים להקמת ממשלה בראשות נתניהו: עם בני גנץ או מנסור עבאס?

"לגנץ יש יתרון שהוא לא מחרים ולא מוחרם, והקמפיין שלו היה 'אשמור על נתניהו מבפנים'", מסבירים גורמים במפלגת הליכוד מדוע יפנו לכחול לבן - שם מגחכים: "העברנו את אנשי הקשר של הליכוד למצב 'לא לענות'" • חרם ימני נגד שיתוף פעולה עם רע"מ

לפי מפת החרמות וההצהרות של ראשי המפלגות השונות כי לא יישבו בקואליציה עם דמות פוליטית פלונית או אלמונית, נראה כי אין סיכוי להקמת קואליציה בהתאם לתוצאות הבחירות האחרונות, וגדול הסיכוי ליציאה לסבב חמישי בקלפיות.

אך מאחורי הקלעים, פועלים ראשי המפלגות השונות ועסקנים פוליטיים לגיבוש אופציות שונות ומשונות. בין היתר, אומרים גורמים במפלגת הליכוד, כי ינסו שוב לכרות ברית ולהקים ממשלה עם מפלגת כחול לבן של בני גנץ.

בעיתון מעריב ציטטו הבוקר גורמים במפלגת השלטון האומרים כי יש "סיכוי גדול שהסיפור שוב ייגמר בהסכמי רוטציה – ולא שוללים תסריט שנתניהו לא יהיה הראשון ברוטציה".

לפי הדיווח, בליכוד מכוונים אל מי שנחשבה לשותפה ועתה היא בחזקת שותפה עוינת – מפלגת כחול לבן. בכירים בליכוד אומרים: "גנץ הביא הישג מפתיע, ויש לו יתרון שהוא לא מוחרם על ידי אף גורם וגם לא מחרים אף אחד בשני הגושים".

עוד הוסיפו הבכירים במפלגת הליכוד כי "בני גנץ הוביל את קמפיין הבחירות שלו תחת הכותרת 'אשמור על נתניהו מבפנים', וזה עשוי להקל עליו להצטרף לגוש נתניהו".

אבל בכחול לבן דוחים את התקוות ושם הגיבו בהומור: "העברנו את אנשי הקשר הפוליטיים של הליכוד למצב 'לא לענות'". והוסיפו: "אנחנו מחויבים לגוש השינוי. לא יהיה שיח עם נתניהו".

מפלגה נוספת שעשויה לחבור לגוש נתניהו היא רע"ם בראשות מנסור עבאס, שהתבשרה אתמול סופית כי תגיע לכנסת עם ארבעה ח"כים. ראש עיריית נצרת עלי סאלם, מקורבו של עבאס, שמנסה לתווך בין עבאס לנתניהו, אמר אתמול ברדיו 103FM: "תרשמו, בעוד כמה ימים נתניהו ירכיב ממשלה עם סמוטריץ' ומנסור עבאס".

אלא שיו"ר מפלגת ציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר לקבור את היוזמה. "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"ם של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות ולא באיזה ישראבלוף אחר. תומכי טרור השוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותפים לגיטימיים לשום ממשלה. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה", כתב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו