Olivier Fitoussi/Flash90

ההצבעה הקריטית היום בכנסת שתקבע לאן מועדות פניו של נפתלי בנט

הקרב על השליטה בכנסת יתבטא היום, בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת – הוועדה שמנהלת את סדרי העבודה בכנסת עד להקמת ממשלה • השאלה האם ימינה תצביע לפי הצעת גוש נתניהו או גוש 'רק לא ביבי', תהווה אינדיקציה להמשך

הקרב על השליטה בכנסת יתבטא היום (שני) בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת – הוועדה שמנהלת את סדרי העבודה בכנסת עד להקמת ממשלה, כאשר העיניים נשואות אל מפלגת ימינה.

בגוש הליכוד מבקשים לקבוע את הרכבה ביחס של נציג לכל חמישה מנדטים, ואילו בגוש מתנגדי-נתניהו רוצים יחס של נציג לארבעה מנדטים – וההחלטה לכאן או לכאן תשפיע על השאלה לאיזה גוש יהיה רוב.

לפי הדיווח של זאב קם בכאן רשת ב', ברע"מ מתכוונים לתמוך בהצעת הליכוד, ובימינה עדיין לא החליטו. במפלגתו של בנט מתלבטים אם להעניק את הניצחון והשליטה לליכוד, ולהפגין בכך נאמנות בזמן מגעים עם נתניהו – או לתמוך בהרכב הוועדה שיטיב עם הגוש האחר, וכנראה יעניק לימינה קצת יותר שליטה.

אם גם ימינה תבחר לתמוך בליכוד, השאיפות בגוש המרכז-שמאל להעביר חקיקה נגד נתניהו עשויות להפוך ללא רלוונטיות כבר מחר, שכן לא יהיה להם רוב בוועדה המסדרת.

הפרשן עמית סגל כתב כי המנדט עוד צעיר, אבל ייתכן שהיום נדע לאן פניה של ימינה, מאותו נימוק, שכן הערב תצביע הכנסת על הרכב הוועדה המסדרת.

הליכוד מציע: 10 חברים לבלוק נתניהו; 10 לבלוק נגד נתניהו; 1 ימינה; 1 רעמ. עמית סגל מסביר את המשמעות: גם אם ימינה הולכת עם מתנגדי נתניהו אין להם רוב בלי רעמ

מתנגדי נתניהו מציעים: 14 נתניהו; 16 נגד נתניהו; 1 רעמ; 2 ימינה. במקרה וההצעה תתקבל, המשמעות תהיה שמפלגת ימינה יכולה להבטיח רוב למתנגדי נתניהו בוועדה.

"ההצבעה בערב, וימינה טרם הודיעה מה עמדתה. זו תהיה אינדיקציה משמעותית", כותב עמית סגל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הערבים יותר טובים מבנט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו