יאיר לפיד: "אתפלא אם הנשיא לא יטיל עלי את מלאכת הרכבת הממשלה"

יו"ר יש עתיד משוכנע כי אחרי הכשלון של בנימין נתניהו, הנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה ובהצהרה היום תיאר כיצד תיראה הממשלה אותה יקים: "בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד נשא הערב (ראשון) הצהרה ברקע הקשיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב קואליציה, אמר כי הוא יתפלא אם הנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה ותיאר כיצד תראה הממשלה שיקים.

בפתח דבריו אמר לפיד, "אני רוצה להצטרף מכאן למשהו שאמר השבוע חברי נפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. היא חייבת ממשלה. אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל – ממשלת אחדות ישראלית".

"בשנתיים האחרונות הפוליטיקה גרמה פה רק לשנאה וזעם. היא זיהתה את הפצעים של החברה הישראלים וחיטטה בהם. התפקיד שלנו יהיה לרפא את הפצעים האלה. יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם".

לדבריו, "בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות. כשאנשים שונים עם דיעות שונות מחליטים לעבוד יחד. מאז הבחירות אני מקיים קשר צמוד עם כל מנהיגי המפלגות הרלוונטיות – דיברתי עם כולם, נפגשתי עם כולם, יותר מפעם אחת – כולנו מבינים שהגיע הזמן לשינוי".

"יש אצלנו נכונות נדירה, אני לא זוכר שום דבר דומה לזה, לשים בצד את מחלוקות העבר, לחבר כוחות, לטפל בכלכלה ובחברה, לעצור את התהליך שגורם לישראלים טובים לשנוא אחד את השני. שואלים אותי – איך תעבדו יחד? התשובה היא: הרבה יותר טוב, הגון ונקי מהממשלה הנוכחית. כי לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל אזרחי ישראל".

לפיד משוכנע כי "מנהיגי ומנהיגות המפלגות של ממשלת האחדות לא ירמו אחד את השני. זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו רוצים שזה יצליח. כי אנחנו מאמינים בטוב משותף".

"קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה יותר גדול מהבייס. כשמדברים איתי על הבייס אני אומר תמיד – הבייס שלי הם אזרחי ישראל. זה נסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים. זו ההחלטה הנחושה לנהל את זה הפעם אחרת".

לדבריו, "אנחנו עושים הכל ונעשה הכל – כל דבר – כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דמגוג שקרן , שקרן כרוני, בעל תאות מנהיגות, שלא ראוי ליותר מעיתונאי. אולי עיתונאי טוב , לא מכיר אותו, לעומת ביבי זה כמו להתחרות בטחנת רוח לא שמישה , גדולי ישראל הולכים עם ביבי , ושם תהיה הההצלחה

גאווה סרוחה

הוא אמר שהוא יעביר את הכסף מאלו שלא משלמים מיסים וסוחטים את המדינה לאלה שמשלמים מיסים.. רצה לגייס את החרדים ולסגור להם את התקציבים. גזען. לא ראוי כלל להיות חבר כנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו