Marc Israel Sellem/POOL

חזרה לרוטציה? "גנץ הוא שותף נוח ואמין, ונתניהו טעה שהוא סובב אותו עד היום"

אחרי הדיווח כי נתניהו הציע לגנץ להמשיך את הסכם הממשלה הפריטטית כאשר הפעם הוא יהיה ראש הממשלה החליפי, אומר מקורב לנתניהו: "זה הרבה יותר טוב מרוטציה עם בנט או עם מישהו אחר. ככה הוא גם מוחק את גדעון סער ואת אביגדור ליברמן ביחד"

לפני שבוע, חשף שלום ירושלמי ב'זמן ישראל' כי נתניהו יציע לבני גנץ להמשיך את הסכם הרוטציה על ראשות הממשלה, ואתמול כבר דווח על שיחה שהתקיימה ביניהם. לפי ההסכם, גנץ ייכנס כעת לשנתיים ללשכת ראש הממשלה, ואחריו ישוב נתניהו לתפקיד.

מקורב לנתניהו סיפר אתמול לזמן ישראל: "נתניהו הבין שהוא חייב להעניק רוטציה למישהו, כי אין לו קואליציה והוא לא יכול להישאר בתפקיד. האיש הכי נוח לו היה יריב לוין, אבל זה לא יעבור בליכוד וגם לוין בעצמו מבין את זה. מצד שני, נתניהו חושש מאד מאיש חזק אחר בליכוד, כמו ישראל כ"ץ, שיהיה ראש ממשלה במקומו ואחרי כן לא יחזיר לו את התפקיד".

מוסיף אותו מקורב בשיחה עם שלום ירושלמי: "ההצעה לגנץ היא המהלך הכי לא צפוי והכי חכם. גנץ הוא שותף נוח ואמין, ונתניהו טעה שהוא סובב אותו עד היום. עכשיו הוא מציע לו את ראשות הממשלה מלא-מלא, שנה או שנתיים, ונתניהו יהיה החלופי. אם נפתלי בנט ירצה, הוא יהיה שר הביטחון בממשלה הזו. אם לא, יש לנתניהו וגנץ עם הגוש הזה 60 מנדטים".

"נתניהו אמר לגנץ 'יש לי הפעם בשבילך הצעה היסטורית'. אין לגנץ שום סיבה לדחות את ההצעה. מבחינתו של נתניהו זה הרבה יותר טוב מרוטציה עם בנט או עם מישהו אחר. ככה הוא גם מוחק את גדעון סער ואת אביגדור ליברמן ביחד. עכשיו אנחנו מחכים לתשובה החיובית של גנץ", מסכם המקורב.

לפי ההערכות, עצם ההצעה טובה גם לנתניהו וגם לגנץ, גם אם הדבר לא יבשיל. מצד אחד נתניהו מאותת לבנט כי הוא יכול להרכיב ממשלה בלעדיו. מצד שני, הדבר נותן לגנץ כח מיקוח מול יאיר לפיד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו