Marc Israel Sellem/POOL

המטרה: להקים את ממשלת השמאל עוד השבוע; ברקע: מריבות על ג'ובים

המפלגות החברות בגוש רק לא ביבי, שמו להם מטרה: לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה מוקדם ככל הניתן, עדיף עוד השבוע • בינתיים, מפלגות השמאל בגוש זועמות על ימינה ותקווה חדשה הדורשות מלבד ראשות הממשלה גם 8 שרים ל-12 חברי כנסת

המשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד צבר הלילה (ראשון) תאוצה משמעותית – כך דווח הבוקר בכאן רשת ב. צוותי המשא ומתן של יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד ישבו אתמול עד לשעות הקטנות של הלילה.

לפי הדיווח של מיכאל שמש, היעד של בנט ולפיד הוא לסגור את ההסכמים הקואליציוניים עם השותפות לממשלה עד ליום שני, כשהמטרה היא להשביע ממשלה עוד השבוע.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך הבוקר שיש סיכוי סביר שממשלת לפיד-בנט תקום עוד השבוע. "אם הקואליציה הזו תקום זה יהיה בזכותו של נתניהו", הוא טען בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב. "כל האנשים בה עבדו לצידו ומאז הם לא סומכים עליו. אני חושב שהפערים לא גדולים".

עם זאת, מורן אזולאי מדווחת באתר וויינט כי יש קשיים בדרך להקמת ממשלת גוש 'רק לא ביבי', עקב הזעם של מפלגות השמאל על ימינה ותקווה חדשה, שהציגו דרישות מרחיקות לכת לקבלת ג'ובים ותפקידים בממשלה.

כך, לפי הדיווח, דורשים בנט וסער מלבד ראשות ממשלה ודרישת שליטה בכל התיקים הרגישים – דוגמת החינוך, המשפטים והפנים – הם דורשים גם מפתח לא-סימטרי של 8 תיקים על 12 חברי כנסת.

בנוסף, אומרים גורמים פוליטיים, בגוש הימין מטילים וטו ספציפי על מועמדים מבין מפלגות השמאל דוגמת ניצן הורוביץ לתיק החינוך, ומינויו של איווט ליברמן לשר האוצר, מינוי עליו מתעקש יאיר לפיד.

"עד שמפלגות הימין לא ייסוגו ממפתח קואליציוני א-סימטרי ויבינו שגם למפלגות השמאל יש עקרונות אידיאולוגיים – לא תקום ממשלה", אמר גורם בגוש המרכז-שמאל למורן אזולאי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו