Gershon Elinson/Flash90

האולטימטום של שקד והחשש של רע"מ: הקשיים בדרך לממשלת שמאל

בדרך להקמת ממשלת השמאל של נפתלי בנט ואיילת שקד, יש עדיין מספר קשיים בהם אולטימטום שהציבה איילת שקד לקבל את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה לבחירת השופטים - ודיווח כי ברע"מ יש חברי כנסת שיצביעו נגד ממשלה בראשות בנט

נפתלי בנט ויאיר לפיד דוהרים כל הדרך להקמת ממשלת שמאל, אך נתקלים בקשיים לא צפויים: ח"כ מאזן גנאיים מרע"מ, מתכונן להצביע נגד ממשלה בראשה עומדת בנט – כך דיווחו כלי תקשורת ערביים בישראל.

מדובר בהחלטה דרמטית שכן בממשלת מיעוט הנסמכת על קולות מבחוץ, כל קול קריטי ועשוי למנוע את הקמת הממשלה. עם זאת, בכירים במפלגה הגיבו כי "אין שום מחלוקות פנימיות בנושא התמיכה בממשלת השינוי. כל החלטה שתתקבל במוסדותינו כל חברי רע"מ מחוייבים לה".

אך הקרב הגדול יותר, נמצא באולטימטום שהציבה בכירת מפלגת ימינה, ח"כ איילת שקד, שבניגוד לנפתלי בנט אינה שלמה עם המהלך של הקמת ממשלת שמאל ומעדיפה ממשלת ימין.

כעת, היא דורשת להתמנות כחברה בוועדה למינוי שופטים תוך שהיא מבהירה כי אם לא תקבל חברות בוועדה על חשבונה של מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, היא לא תצטרף לממשלה.

רק היום בישיבת הסיעה נשאלה על כך מיכאלי שהשיבה: "לשמחתי לא התבקשתי לעשות את זה, וכמו שאמרתי, אני בטוחה שברגע שנבין שיש כאן שותפות כולם צריכים וצריכות לוותר על דברים שהם היו עושות אחרת".

כעבור זמן קצר, הגיעה הדרישה. מדובר בנושא עליו שקד לא יכולה להתפשר שכן אם ממשלת השמאל של בנט ולפיד תמלא את ימיה, ימנו חבריה 7 שופטי עליון. משמעות הדבר כי הממשלה הבאה תקבע את אופי המדינה לשנים ארוכות קדימה – ועל כך ההתעקשות של שקד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו