Olivier Fitoussi/Flash90

לפיד צפוי להודיע היום כי הצליח להרכיב ממשלה; הליכוד פנה ליועמ"ש

יאיר לפיד צפוי להודיע היום לנשיא המדינה: "עלה בידי להקים ממשלה" • הליכוד פנה ליועמ"ש הכנסת ובית הנשיא בטענה כי רק לפיד יכול לכהן בראשות הממשלה ראשון ולא בנט, וכי צריכים לדרוש ממנו פירוט - כפי שדרשו בזמנו מראש הממשלה נתניהו

למרות המחלוקות בין המפלגות, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד צפוי להודיע היום (שלישי) לנשיא המדינה רובי ריבלין: "עלה בידי להרכיב ממשלה". בינתיים, לא הגיעו להבנות באשר לאולטימטום של שקד והדרישה של בני גנץ.

איילת שקד דורשת את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים תוך הצהרה כי אחרת לא תצטרף לממשלה. כחול לבן דורשת את משרד החקלאות שניתן לישראל ביתנו, אחרת לא יצטרפו לממשלה. אלו המחלוקות העיקריות המונעות כרגע את הקמת ממשלת השמאל של נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בתוך כך, הליכוד פנה ליועמ"ש של בית הנשיא וליועמ"ש של הכנסת בדרישה שח"כ לפיד יקיים את אותם התנאים להקמת הממשלה, שנדרשו בזמנו מראש הממשלה בנימין נתניהו.

במפלגתו של נתניהו שעשויה לאבד כעת את השלטון אחרי שנים ארוכות טענו במכתב שהועבר על ידי עו"ד מיכאל ראבילו, כי לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח"כ לפיד לפרט:

• איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי.

• כמו כן, לפי חוק יסוד הממשלה רק ח"כ לפיד יכול לכהן ראשון כרה"מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח"כ בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה.

"היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00", הוסיפו בפניית מפלגת הליכוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו