Emil Salman/POOL

סערה בעקבות החשיפה: "זמן לומר בקול ברור; משפט נתניהו צריך להיסגר מיד"

חשיפת המעקב נגד מעורבים בחקירה מעוררת קריאה לבטל את משפט נתניהו • "צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שבאמת ביצע עבירות חמורות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן, את מי שאמור היה לאכוף את החוק, אבל ניצל את כחו לרעה"

קריאה לביטול משפט נתניהו נשמעת הערב (רביעי) מפי פוליטיקאים רבים בשל החשיפה כי המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול לא חוקית נגד מעורבים בחקירות, בלי לקבל אישור שופט.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה: "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו. הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים ובהם פקידי ממשלה בכירים, הוא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל".

"רשימת האמצעים הפסולים מפחידה – האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור".

לדברי לוין, "הגיע הזמן לומר בקול ברור: משפט נתניהו צריך להיסגר מייד. החקירה והליכי ההעמדה לדין מזוהמים עד היסוד בשרשרת של עבירות קשות. האישומים תקדימיים ומופרכים. במקום לעסוק בסיגרים ובכתבות באתר אינטרנט, צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שבאמת ביצע עבירות חמורות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן. לחקור ולהעמיד לדין את מי שאמור היה לאכוף את החוק, אבל ניצל את כחו לרעה ומעל באמון שנתנה בו החברה הישראלית כולה".

"זה אמנם חשוב לנתניהו, אבל זה הרבה הרבה יותר חשוב לכל אחת ואחד מאתנו, הן מימין והן משמאל. זה לא עניין פוליטי. זה נוגע לחירויות האישיות הבסיסיות ביותר, לכל מה שמבדיל בין דמוקרטיה לדיקטטורה חשוכה. זה אירוע מכונן. אירוע בקנה מידה היסטורי. אירוע שיכריע את עתידה של ישראל".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות ואמר כי "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב ואמר: "‏כמו שאמרתי פעמים רבות, לצערי הרב, ישראל כבר לא ממש דמוקרטיה. בוצעה כאן הפיכה משפטית, תוך שימוש בכח ובמשאבים בלתי מוגבלים, כספית וחוקית, אחרי מנהיג הימין. מנדלבליט, ניצן, אלשיך ושות', חטפו את המדינה, הרסו אותה והלכו לביתם. זה לא יעבור להם בשתיקה. יום הדין יגיע בקרוב. נטפל בעז"ה".

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדיווח לפיו המשטרה השתמשה בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו: "אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה וניסה לעשות הפיכה נגד רה"מ מכהן". ח"כ בן גביר הוסיף: "אפנה עוד היום לפרקליט המדינה ואדרוש חקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך".

חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן מהליכוד אמרה כי "‏משטרה שבולשת באופן לא חוקי באמצעות תוכנות ריגול אחר ראש ממשלה היא משטרה שאין לה מקום במדינה דמוקרטית. היה כאן סיכול פוליטי. הייתה כאן הפיכה. המשפט חייב להסתיים באופן מיידי. אוי ואבוי למדינה הזאת אם עסקים ימשכו כרגיל. זה יהיה הסוף שלנו. של כולנו, לא רק של אלה המכונים ביביסטים".

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית כתב כי "פריצה למכשירים סלולריים של יועצים של אישיות פוליטית, ללא צו, ללא אישור ובניגוד לחוק היא עבירה שמבצעיה צריכים לשבת בכלא שנים רבות. כאשר האישיות הפוליטית היא ראש ממשלה, מדובר גם בפגיעה בסדרי השלטון והדמוקרטיה. מדובר בעבירות ביטחון שהשב"כ היה אמור לסכל, ולמבצעים יש להתייחס כקושרים להפלת שלטון נבחר בישראל".

"מסכת השקרים וההסתרה מצד בכירי המשטרה, השר לביטחון פנים ובכירי הפרקליטות, בכל הנוגע לחשיפת הפרשה מעידה כאלף עדים על ריקבון עמוק הנובע מהיעדר ביקורת אפקטיבית, רציפה ויעילה. רק וועדת חקירה פרלמנטרית, עם סמכויות נרחבות, ובראשות משותפת של קואליציה ואופוזיציה, תוכל להתחיל הליך שיקום".

לדברי רוטמן, "אנו מתקרבים בצעדי ענק למציאות בה לא יהיה טעם בניהול הליכים פליליים במדינת ישראל, שכן המאשימה, מדינת ישראל, עוברת על החוק לא פחות מהנאשמים, ולא מחזיקה בסמכות המוסרית להאשים איש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו