אורן חזן הודח מתפקיד סגן יו"ר הכנסת

בעקבות צירוף ישראל ביתנו לקואליציה, ביטלו את המשך כהונתו של ח"כ חזן בתפקיד • הוא לא ניהל מעולם דיון בכנסת בשל פרשיות מביכות אשר נטען כי ביצע לפני כניסתו לחיים הפוליטיים

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש החליטה לבטל את ההחלטה שנתקבלה בשבוע שעבר, לפיה תוארך בשנה כהונתו של ח"כ אורן חזן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת ובמקום ח"כ נורית קורן תמונה לתפקיד סגנית היו"ר ח"כ נאווה בוקר.

ביטול ההחלטה התקבל במסגרת ריביזיה שנערכה לדרישת ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), בעקבות התחייבות שנתן הליכוד למפלגת ישראל ביתנו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים למינוי סגן יו"ר מטעמה. בהצבעה החוזרת נקבע כי תבוטל ההחלטה ולפיכך כהונתו של ח"כ חזן לא תוארך ומינויה של ח"כ נאווה בוקר יבוטל.

בהמשך, בהתאם להתחייבות הקואליציונית, אישרה הוועדה את מינויו של ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) לתפקיד סגן יו"ר הכנסת (מותנה באישור מליאת הכנסת). באיוש המכסה שנותרה פנויה תדון הוועדה בשבוע הבא.

כזכור, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין מנע מח"כ חזן לנהל את ישיבות מליאת הכנסת מאז התפרסמו בתקשורת הפרשיות המביכות אודותיו.

בתגובה פרסמה לשכת ח"כ חזן הודעה נזעמת בה נאמר: "תמוה שבעוד שסגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן נמצא ברגעים אלו ממש בטיסה ולא זמין, כחלק מסיבוב הסברה למען המדינה בארה"ב בפגישות עם סנטורים וחברי קונגרס, החליט דוד ביטן לנצל את הרגע ולעשות תרגיל מסריח ומחטף. ח"כ חזן ימסור הודעה בשעה שהוא יהיה זמין".

בתגובה אמר יושב ראש הקואליציה דוד ביטן: "הפרסומים בעניין אורן חזן אינם נכונים. לליכוד יש הסכם קואליציוני עם ישראל ביתנו לפיו הם יקבלו סגן יושב ראש, ולפי בירור משפטי שביצעתי לא ניתן להרחיב את הנשיאות ללא תיקון החוק. הליכוד יקיים את ההסכם הקואליציוני וימנה סגן יושב ראש מישראל ביתנו על חשבונו, ועל כן הנחתי לבטל את החלטת ועדת הכנסת הממנה שני סגנים מהליכוד, ובשלב זה יבוטלו המינויים גם של נאוה בוקר וגם של אורן חזן, עד שהליכוד יחליט האם לתקן את החקיקה או למנות רק אחד מהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו