יו"ר ועדת חו"ב: אם לברק יש מידע, יש לו את המספר שלי

על רקע התבטאויותיו של אהוד ברק ודרישת חברי כנסת מהאופוזיציה לזמן אותו לעדות בוועדת חוץ וביטחון מגיב ח"כ דיכטר ואומר כי לברק יש אובססיה לשלטון

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי גרם לאחרונה לנזק ולפגיעה בביטחונה של מדינת ישראל בשל התנהלותו והתנהלות הממשלה. ברק לא פירט במה מדובר. "מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צרוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים. זאת, לצד העדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

בנוסף, תקף אהוד ברק את התנהלות ראש הממשלה גם בפרשת כספי הסיוע הביטחוני מארצות הברית. "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקני לעשור הבא, יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן", טען ברק.

לדבריו, "במקום לקבל ארבעה וחצי מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בווינה תקבל ישראל 3.8, וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס. מלבד זאת, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על יותר מ-750 מיליון דולרים של המרות לשקלים. זהו נזק נוסף ישיר של שלושה מיליארד שקלים בשנה לתעשיות הביטחוניות שלנו".

היום, בערוץ 2 צוטטו מקורבי ברק כאומרים "אנחנו מצפים שיו"ר וועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר (ליכוד), יזמן אותו בזמן הקרוב כדי ששם הוא יוכל לשטוח את טענותיו במלואן". המקורבים ציינו כי "כל עיסוק פומבי נוסף בפרשה החמורה הזו יסב נזק משמעותי לישראל".

בתגובה מסר דיכטר כי "המו״מ עם ארה״ב על הסיוע הביטחוני הוא מהלך שנמשך שנים, ובדגש על החודשים האחרונים בהובלה של ראה״מ נתניהו, כדי לגבש את חבילת הסיוע האופטימלית עד לשנת 2028. כל התבטאות של מומחים אמיתיים או מומחים בעיני עצמם כי הם כראש ממשלה היו עושים זאת טוב יותר, מצביעים במקרה הטוב על אובססיה שילטונית ובמקרה הרע על דיפרסיה.

"אדם מן הישוב, קל וחומר ראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר, הסבורים שיש בידיהם מידע על פגיעה אסטרטגית בביטחון המדינה, טוב יעשו אם יעבירו מידע זה אלי כיו״ר ועדת החוץ והביטחון ולא בסגנון חידות חמיצר לציבור. לאהוד ברק יש את מספרי הטלפון שלי והוא יודע לעשות בהם שימוש בעניינים טקטיים ומיקרוטקטיים כשהדבר חשוב בעיניו. הייתי מצפה כי יעשה כך גם בעניין שאודותיו רמז בדבריו המתוקשרים".

"באשר לפניות חברי כנסת לכינוס וועחו״ב לאור אמירות ברק, הבקשות ייבחנו לכשיתבהר באם המדובר ברעמים וברקים בלבד או שבעקבותיהם יש גם גשם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו