הליכוד: בנט ממשיך לירות בנגמ"ש • הבית היהודי: מעריכים את רה"מ

החוק הצליח להסדיר את ההתיישבות, אך לא את היחסים בין ראש הממשלה לשר החינוך: שוב התחדש הקרב על הקרדיט כאשר בליכוד מזכירים כי בעבר התנגד בנט יחד עם השרה שקד לחוק ההסדרה שעבר היום בקריאה טרומית בכנסת

אפילו חוק ההסדרה, לא הצליח להסדיר את היחסים הרעועים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט. גורם בכיר בליכוד, החליט להעלים את פעילותו של בנט למען העברת החוק בהודעה שפרסם.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בעד חוק ההסדרה בקריאה טרומית, זאת לאחר שגייס רוב לטובת העברת החוק, בתיאום עם שר האוצר משה כחלון ובהובלת יו"ר הקואליציה דוד ביטן", נכתב בהודעה תוך התעלמות מיו"ר הבית היהודי.

לדברי הגורם, "צר לנו שגם בזמן שראש הממשלה מוביל את המאמץ להעביר את חוק ההסדרה, בנט ממשיך לירות בנגמ"ש ולעסוק בתדרוכים נגד הליכוד וראש הממשלה ולא נותן לעובדות לבלבל אותו. לא רק שהוא לא דחף את הליכוד לחוק ההסדרה כפי שהוא טוען, הוא בכלל התנגד לחוק במשך תקופה ארוכה ואף הלין בפני ראשי הקואליציה על מכתב שעליו חתמו חברי הכנסת והשרים של הליכוד בעד החוק".

הגורם הוסיף בשיחות סגורות שתוכנן פורסם בתקשורת, טענו בנט והשרה איילת שקד כי "לחוק אין סיכוי ריאלי לעבור". לטענתו, הם גם האשימו את נציגי הליכוד בכך שהם "מנופפים בהמצאה חסרת סיכוי במקום לומר למתיישבים את האמת", ואמרו כי "רק משגילה שהחוק יכול לשרת מטרות פוליטיות – צירף בנט את תמיכתו לחוק וזאת באיחור ניכר".

עוד אמר הגורם כי "הליכוד, שמוביל את המחנה הלאומי, לא זקוק לסיוע מבנט כדי לפעול למען ההתיישבות. אנחנו נמשיך לפעול למען ההתיישבות ובנט ימשיך לעסוק ביחסי ציבור ובפוליטיקה קטנה".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "אנו מוקירים את פועלו רב השנים ועטור השבחים של ראש הממשלה למען מדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו